Anolis carolinensis (Grön anolis)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

52
5
Larsson:

Är det någon mer en jag som håller Anolis carolinensis?

Och vart kan få tag på Honor?

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:

Om man går in under Medlemmar och sedan "ägare av arten" så kan man få fram att det är du och "ademique" här på sidan som har Anolis carolinensis. Kanske finns någon mer som inte lagt till detta i deras lista iofs :)

Det kanske går att beställa genom någon djurbutik? Förslagsvis någon lite mer reptilinriktad som Herpers choise, Ormar & sånt, Värnamo Zoo eller Hökarängen zoo?
Finns med största sannolikhet även i Hamm, och det kanske finns någon som kan köpa hem en åt dig.

52
5
Larsson:

Har kollat, men det är inte många som skickar djur tyvärr, o har på sidan är det jag o en till som har den :)

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

hoppas att det inte e någon som skickar djur efter som det inte är lagligt

52
5
Larsson:

aa, de visste inte jag westman, ber om ursäkt för det

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

gör inte om det bara  ;)

276
148
Flosker:

Ledsen att säga men jag tror att 90% av alla dessa anolisar är vildfångade. Det är inte olagligt att importera från andra europesiska länder men att ta direkt från US går inte. Här där jag är nu är anolisar bla foderdjur, och de skickar anolisar kors och tvärs i posten även till europa. 5,95 $ st såg jag dem för i butik. Kolla forum under Dallas. Inte så snyggt.Tror de skickar alla djur dit du vill.

Ska gå förbi efter jobbet i dag och fråga

52
5
Larsson:

Ingen risk ;)

276
148
Flosker:

Kopierat drån site...

Anole (2)

Bearded Dragon (1)

Chameleon (1)

Frog (6)

Gecko (6)

Lizard (3)

Snake (13)

Turtle (5)

Water Dragon (1)

PRICE

$5 - $10 (5)

$10 - $25 (5)

$25 - $50 (12)

$50 - $100 (12)

$100 - $200 (3)

$200 - $300 (1)

FREE 2-DAY SHIPPING

456
202
isdrake:

Happy reptiles brukar ha med sig gröna anolisar på mässorna (i alla fall tropikmässan och Expo syd, dom andra brukar jag inte besöka). Dom brukar också ha med sig lite andra arter av anolis.

www.happyreptiles.eu

Hör med dom och kanske boka till en framtida mässa? 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild