Reptil till högt terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
BroderShinto:
Tjo! Har möblerat om i lägenheten och fick en ledig vägg. Ist för att fundera på vilken tavla som ska upp fick jag life feeling för ett högt regnskogsterrarium (en levande tavla!).
Vad vill bo i ett högt (max 90cm) och smalt (max 45cm) terrarium? Kamelonter kanske vill ha bredare? Jag är ju ganska ny i reprilvärlden så min fantasi är inte så bra än.

5482
4196
Tropfrog:
Några av de mindre phelsumas skulle no trivas bra däri. Så även klättrande pilgiftare. Jag vet inte hur det är med trädgrodor, kanske det finns någon tillräckligt liten för ett sånt terrarium?

Mvh
Magnus 

196
268
NickeJ89:
BroderShinto skrev:
Tjo! Har möblerat om i lägenheten och fick en ledig vägg. Ist för att fundera på vilken tavla som ska upp fick jag life feeling för ett högt regnskogsterrarium (en levande tavla!).
Vad vill bo i ett högt (max 90cm) och smalt (max 45cm) terrarium? Kamelonter kanske vill ha bredare? Jag är ju ganska ny i reprilvärlden så min fantasi är inte så bra än.

Hur djupt är det? Måste ha bottenytan för att veta hur stora/små djur som kan bo där.

Medlem i SHF
295
663
viper66:
En grupp gröna anolisar i ett väl planterat terrarium ät galet underhållande och snyggt. Det är mitt tips. 

3
0
BroderShinto:
NickeJ89 skrev:

Hur djupt är det? Måste ha bottenytan för att veta hur stora/små djur som kan bo där.

Maxmåtten skulle nog kunna vara 75cmbrett, 45cm djupt och 90 högt :)

196
268
NickeJ89:
BroderShinto skrev:

Maxmåtten skulle nog kunna vara 75cmbrett, 45cm djupt och 90 högt :)

Då kan du ha trädlevande ödla upp till 30 cm.
Finns en hel uppsjö, men jag hade satsat på Phelsuma grandis
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild