Boa constrictor böcker

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
4
Kakazky:
Är det nån som har bra tips på böcker för skötsel av boa c.i. Och vad som skiljer dom olika under arterna av boa constrictor 

275
187
peter68:
Complete Boa Constrictor: A Comprehensive Guide to the Care, Breeding, and Geographic Races

Jag har inte läst den, men är i samma serie som boken som nämndes i din fråga om rutpyton. Har fått bra betyg på Amazon.

Vincent Russo, författaren, har skrivit en annan, tunnare bok om boa som jag såg fick en dålig recension. Det var mest teknikaliteter, men om det stämmer så är det ett tecken på slarv. Annars tycks han vara en pålitlig auktoritet när det gäller boa.

Har själv bara "Red-Tailed Boas and Relatives" från 2003. Den är ganska värdelös. Fokus på ”morphs” och hur mycket de kostar. Tunn också. Köpte den mest lite skuldmedvetet bara för att jag har en Imperator.

Jag förlitar mig på nätet. Hermann Stöckl tycks vara något av en definitiv auktoritet. Vet dock inget om hans böcker, som är på tyska. Hans hemsida är informativ, www.boa-constrictors.com

Detta är en annan sida jag starkt rekommenderar, www.animalsathome.ca/boa-constrictor-feeding-chart/

Åtminstone har den varit till nytta för mig. Det är väldigt lätt att ge ormar, inte minst boa, för mycket mat.

Jag argumenterar inte mot böcker, utan nämner bara att det finns väldigt mycket information på nätet. Så som, www.ichtyo-boidae.be/pure-locality-boa1.html
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild