Bakgrundsbygge till spindel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

388
460
australis66:
Då min Lasiodora parahybana börjar få lite storlek bestämde jag mig för att göra i ordning en riktigt ordentlig och fin burk åt henne. Lägger upp lite bilder på bygget här. Burken jag använder har cirka måtten 45x45x45. 

Såhär långt har jag kommit än så länge. Planen är att bakgrunden blir helt färdig inatt. 

274
210
AndreasB:
Ser bra ut.

Medlem i GHF
3148
1759
EmanuelKarl:
Väldigt kul att se att någon gör lite mer kreativa terrarium åt spindlar. Hade tänkt göra ett 30*30*45 med bakgrund och allt till min Psalmopoeus cambridgei hona när hon får lite storlek. Ska följas, väntar på helspänn på en update.

388
460
australis66:
Istället för torv och silikon använde jag mig av cement och brunt pigment. Mycket lättare att arbeta med och i princip luktfritt! Får se hur det ser ut imorgon när det härdat.

Det enda som återstår nu med själva bakgrunden är att skrapa/torka bort lite kladd runt om bakgrunden.

Har inte riktigt bestämt mig än men ska eventuellt köpa färg och måla utsidan av burken också så man slipper se fogskummet på sidorna.

Substrat och växter tänkte jag fixa i helgen eller nästa vecka någon dag. Blir inga avancerade växter. Tänker mig en ormbunke i ett hörn och sen ficus pumila i "krukorna" som sitter i bakgrunden. Hoppas att ficusen kommer sprida sig ordentligt på bakgrunden också så den inte bara växer neråt och täcker substratet.

Kommer låta terrariumet stå ett par veckor efter att växterna är planterade så dom har en chans att utveckla lite rötter innan spindeln flyttar in.

388
460
australis66:
EmanuelKarl skrev:
Väldigt kul att se att någon gör lite mer kreativa terrarium åt spindlar. Hade tänkt göra ett 30*30*45 med bakgrund och allt till min Psalmopoeus cambridgei hona när hon får lite storlek. Ska följas, väntar på helspänn på en update.

Ja jag håller med. Alla burkar man ser är där bara en bit bark och några pinnar i. Jag gör själv så, men tänker försöka fixa ordentliga burkar till spindlarna efterhand som dom växer på sig och ska flytta in i sina "för alltid burkar". 

Finns en del bra filmer på Youtube där dom gör riktigt fina burkar till spindlar. Där jag hämtat lite inspiration. 

Medlem i GHF
3148
1759
EmanuelKarl:
australis66 skrev:

Ja jag håller med. Alla burkar man ser är där bara en bit bark och några pinnar i. Jag gör själv så, men tänker försöka fixa ordentliga burkar till spindlarna efterhand som dom växer på sig och ska flytta in i sina "för alltid burkar". 

Finns en del bra filmer på Youtube där dom gör riktigt fina burkar till spindlar. Där jag hämtat lite inspiration. 

The dark den rekommenderar jag starkt. Antar att det är han du syftar på. Om jag gör något liknande kommer det absolut komma upp på min kanal Tarantula Nest.

388
460
australis66:
EmanuelKarl skrev:

The dark den rekommenderar jag starkt. Antar att det är han du syftar på. Om jag gör något liknande kommer det absolut komma upp på min kanal Tarantula Nest.

Nej faktiskt inte The dark den. Kan länka från en jag tittat på som gör riktigt fina burkar, dock inte bara till spindlar. 

Här är en burk till en Lasiodora parahybana.
youtu.be/39jvwDbBnp4

Medlem i GHF
3148
1759
EmanuelKarl:
australis66 skrev:

Nej faktiskt inte The dark den. Kan länka från en jag tittat på som gör riktigt fina burkar, dock inte bara till spindlar. 

Här är en burk till en Lasiodora parahybana.
youtu.be/39jvwDbBnp4

Har inte sett den kanalen innan. Tack.

5476
4193
Tropfrog:
australis66 skrev:

Har inte riktigt bestämt mig än men ska eventuellt köpa färg och måla utsidan av burken också så man slipper se fogskummet på sidorna.

Jag har målat på glas flera gånger med olika typer av färg. Det blir känsligt, repas lätt och sällan snyggt från utsidan. Glas är helt enkelt ingen höjdare att måla på. Numera använder jag uteslutande svart dekorfilm. Det blir snyggt och hållbart. Kolla bilderna i min tråd "regnskog".

Mvh
Magnus 

388
460
australis66:
Tropfrog skrev:

Jag har målat på glas flera gånger med olika typer av färg. Det blir känsligt, repas lätt och sällan snyggt från utsidan. Glas är helt enkelt ingen höjdare att måla på. Numera använder jag uteslutande svart dekorfilm. Det blir snyggt och hållbart. Kolla bilderna i min tråd "regnskog".

Mvh
Magnus 

Har målat glas förr med plasti dip från Mekonomen. Fungerade väldigt bra. Dock såg jag nu att den färgen är mer än dubbelt så dyr som sist jag köpte den så den färgen köper jag inte igen. 

Biltema ska ha någon liknande "gummifärg" eller vad dom nu kallar den. Kommer inte in på sidan så kan inte se vad den kostar men har inte bestämt mig än om jag ska måla eller ej. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild