Köpa spindlar utomlands?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
3
TheReptilez:
jag tänkte köpa nåt på spidershopuk eller spiderworldseu men jag vill veta om de e säkert 

163
104
Melsson:
Har köpt flera gånger från spidersworld.eu, får 5 av 5 från mig

28
3
TheReptilez:
Melsson skrev:
Har köpt flera gånger från spidersworld.eu, får 5 av 5 från mig
tack så mycket :)

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
TheReptilez skrev:
jag tänkte köpa nåt på spidershopuk eller spiderworldseu men jag vill veta om de e säkert 

thespidershop.co.uk säljer vissa viltfångade djur. Även om man köper individerna som är fångenskapsuppfödda (står klart och tydligt på deras sida) så stödjer man ändå den typen av handel. Självfallet är de ute och hämtar avelsdjur från naturen, det behöver man för att ligga före och vara först på att ta in arter, men jag tyker inte att man ska sälja det viltfångade djuret utan bara avkomman. Det är också större risk för parasiter om man köper direkt viltfångade.

Spidersworld har jag beställt från i somras. Var ganska nöjd först men när min kompis (sambeställde med en här på sidan) hade en död spindel (parasitinfekterad) och en av mina (sorgligt nog en E. murinus) betedde sig konstigt och dog 2 månader senare när parasiten blev "klar" med den (de3 håller spindeln vid liv och äter upp den innifrån, vill minnas att de också påverkar spindelns aptit till exempel så den äter mera och parasiten får mer mat, men kan blanda ihop det med något annat) så blev jag missnöjd. Min kompis fick en ny spindel men de visste att de hade problem med parasiter (som kan små ut samlingar) och sålde ändå blev jag skeptisk.

Hade tänkt testa spidersonline.pl efter rekommendationer av en på sidan.

Tänk på att kolla om de skickar med heatpacks såhär års, vissa ger ansvaret till köparen att inte beställa om det ska bli mindre än 2-3 grader istället och kollar inte alla köpares väderprognoser.

163
104
Melsson:
Låter inge bra med parasiter. Sen bör man ha i åtanke att postnord är extremt långsamma. Brukar få vänta 10 dagar, nån gång tog det två veckor. Spidersworld tycker jag har väldigt fina priser på tex spindlar som e. Murinus. Stort sortiment också. 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Melsson skrev:
Låter inge bra med parasiter. Sen bör man ha i åtanke att postnord är extremt långsamma. Brukar få vänta 10 dagar, nån gång tog det två veckor. Spidersworld tycker jag har väldigt fina priser på tex spindlar som e. Murinus. Stort sortiment också. 

Brukar vara den typen av priser över allt på polska sidor. Det är vi i Sverige som har så dyrt eftersom det inte avlas mycket här, och det mesta ursprungligen kommer från utlandet (djuraffärer och många privatpersoner köper ju därifrån och säljer) och man måste ju gå plus också. Och då har våra standardpriser ökat och man ska ju inte ligga under dom för då förstörs marknaden osv.
Kolla till exempel spidershop.pl och spidersonline.pl, de har samma priser om inte lite billigare (ingen skillnad om man bara köper någon sling men ändå) och liknande sortiment.

Joda tid tar det. Tog en vecka för mitt paket från spidersworld. Men ingen spindel hade dött av värmen iaf. Han som jag sambeställde med hade varit med om ett paket som tog 2 veckor och alla djur mådde bra. Men nu tror jag inte det är samma sak då heatpacks bara håller i 2-3 dagar oftast (om någon vet att det finns som håller längre vill jag gärna veta).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild