Ögonfransgecko/Crested Gecko - Är det en hona eller?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

354
269
Animallover_1984:
Hej!

Omplacering (som inte haft det så bra tidigare), enligt uppgift ca 2 år men otroligt liten. Vikt: ca 28 gram (förutsatt att vågen stämmer). Den har gått upp några gram (vägde ca 24-25 gram i början) sedan den kom hit. Se tråd med mer info här: www.terrariedjur.se/forum/thread/8477

Är det en hona (som jag misstänker) eller en "outvecklad" hane (p.g.a. att den är så liten)? Någon som har mer erfarenhet av dessa ödlor som vågar sig på en kvalificerad gissning (eller som är 100% säker)?

Tycker inte att den har så framträdande "bula" men samtidigt så ser det i vissa vinklar lite ut som en "bula"...så vad säger ni? Gissar på en hona som sagt, men vad säger ni?

Lite bilder på min lilla (med stark betoning på lilla, haha) sötnos:

Mvh/Animallover_1984

ps. angående smutsiga glasrutor m.m. den är fortfarande i terrariet den kom i och jag har inte velat stressa den genom en total rengöring...men det behövs verkligen (som sagt så hade den det inte så bra tidigare) så ska försöka göra det snart med minsta möjliga stress. ds. 

354
269
Animallover_1984:
Litet tillägg: Hen väger nu 30 gram vilket gör mig väldigt glad :-) Det känns härligt att veta att den lilla plutten har aptit och trots att den inte haft det så lätt börjar hämta sig :-) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild