Fått ägg Rödögd krokodilskink HJÄLP

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
3
beardeddragonswede:
Är det något person här inne som har fått ägg från en krokodil skink? Jag hittar inte mycket information om det varken på  svenska sidor eller engelska! 

Medlem i SkHF
1070
1218
NellyNiklas:
www.reptilesmagazine.com/Breeding-Lizards/Crocodile-Skinks-Breeding/

Finns lite matnyttigt, om du inte redan läst den artikeln. 

Mvh Niklas & Nelly

6
3
beardeddragonswede:
Den har jag läst många gånger om! Lyckades via ett tips på Facebook få tag på en djuraffär i Skåne som föder upp krokodil skinkar. Så har fått all information nu.

118
50
Berd:
Grattis och lycka till! Hoppas på ägg från mina krokodilskinkar med men det har inte blivit något än. :)

6
3
beardeddragonswede:
Tack! Jag vet inte om det blir något än, om de är fertila !

6
3
beardeddragonswede:
 bara att vänta och se! Honan håller på och gräver ner det, gräver upp och så. Så jag lär väl märka om ägget fortsätter vara fint

2
0
David1:
honan tar oftast had om ägget, om du petar och håller på med det för mycket så kommer hon flytta på det. Ungen kommer att stanna med mamman ett tag efter att den har kläckts.

1
1
CosmoHagg:
beardeddragonswede skrev:
Den har jag läst många gånger om! Lyckades via ett tips på Facebook få tag på en djuraffär i Skåne som föder upp krokodil skinkar. Så har fått all information nu.

Grattis, hoppas det går väl!
Vilken djuraffär är det som föder upp? Kollat lite på dessa så vill åka och titta irl och se om det är något jag fastnar för. Varit mer inne på paddleguan men det verkar rätt hopplöst att få tag på utan att få tag på wc, så då är det skäggis eller krokodil som gäller känner jag. 

6
3
beardeddragonswede:
CosmoHagg skrev:

Grattis, hoppas det går väl!
Vilken djuraffär är det som föder upp? Kollat lite på dessa så vill åka och titta irl och se om det är något jag fastnar för. Varit mer inne på paddleguan men det verkar rätt hopplöst att få tag på utan att få tag på wc, så då är det skäggis eller krokodil som gäller känner jag. 

Hej! Vad kul! Tropiska Rum Genevad heter djuraffären. De gav riktigt bra information till mig och supertrevlig. Dock så är krokodilerna gömda större delen av tiden. Jag ser dem ens aldrig äta :/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild