Större bakgrundsbygge, lite hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

66
31
Engel1991:
Hej, 

Bygger ett terrarie på 200x60x100 till en acanthurus  med cellplast och fogskum. 
Så min fråga är om kakelfogen fäster direkt på fogskum eller om jag måste skåla av yttersta delen? Vill gärna slippa detta då formerna blev perfekta på vissa delar redan av skummet. 

Tack på förhand! 

2966
1648
Hoggaforfan:
Slipa med sandpapper så du får några fästpunkter det borde räcka. Det kan vara lite fläckar under hyllor och liknande där det inte får fäste men låt allt annat torka så kan du ta dem i efterhand.

66
31
Engel1991:

jag såg ditt svar nu så jag har redan köpt en livsmedelsgodkänd primer som jag penslade på fogskumet, tror du det kan räcka för att kakelfoget skall fästa sig? är ju en del håler / struktur från fogskumet så det i kombination med primern kanske räcker?

Skulle det vara så att kakelfoget inte fäster på det som det är nu så får jag testa slipa som du föreslog!
Eller om du tror att din "PVA metod" fungerar att göra direkt på fogskumet? att det fäster direkt på dvs.

Köpte ett kakelfog med färgen "sand beige" som jag tänkt att sedan täcka med sand när sista lagret är gjort då jag vill ha den sandiga ytan.

Tack för svaret Hoggaforfan!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild