Träd som passar Crested gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
0
RodMelody:
Har läst att björk och tall går bort, är det sant ?
isåfall vad kan jag har ?, färskt eller torrt ?
hur lång tid tar det för att det ska bli torrt isåfall ?

Har haft svårt att hita något, så jag hade tänkt mig köpa en påse ved (björk ) och slänga in i terrariet för att bygga upp något,,iallafall tillfälligt. Kan det funka då ?  det är torrt trä menar jag :)

R

5482
4196
Tropfrog:
Det bästa trä du kan få tag i utomhus i Sverige är sånt som legat åtskilt från marken i några år. Det märker du på att det är grått eller vitt till färgen och väldigt lätt. Då går det bra med vilket träslag som helst.

Att köpa en säck ved och slänga in blir varken snyggt eller praktiskt. Om du helst föredrar att köpa, så skaffa antingen korkbark eller någon typ av akvarierot.

Mvh
Magnus 

9
0
RodMelody:
Okajs, tack som fan :)

Jo, klart att det inte blir så snyggt men tänkte provisoriskt.
Men nu vet jag att man inte är låst till ett vis träslag

99
86
murbo:

RodMelody skrev:
Okajs, tack som fan :)

Jo, klart att det inte blir så snyggt men tänkte provisoriskt.
Men nu vet jag att man inte är låst till ett vis träslag

Man brukar undvika barrträd då de innehåller terpener (som kan utvinnas till ex. terpentin) samt ekträd då de innehåller tanniner (garvsyra).

Överlag kan man ta nästan allt i natuen bara man ser till att inga myror kommer med in :-) Ta en skogspromenad och se vad du hittar på marken :-)

278
47
Boboo:
Torr - Björnloka?

kan det fungera 

5482
4196
Tropfrog:
Boboo skrev:
Torr - Björnloka?

kan det fungera 

Jag skulle inte våga prova. Undviker all kontakt med björnloka efter en närkontakt i tonåren. Det är för svenska förhållanden ett väldigt potent gift i dem.

Mvh
Magnus 

278
47
Boboo:
Tropfrog skrev:

Jag skulle inte våga prova. Undviker all kontakt med björnloka efter en närkontakt i tonåren. Det är för svenska förhållanden ett väldigt potent gift i dem.

Mvh
Magnus 

Oki cool 
Med vänlig hälsning, 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild