Finns nånting som inte fanns förut

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
8
Elajna:

Jag fick två vuxna jättelandsnäckor för något år sedan som enligt utsago skulle vara Achatina achatina. Eftersom det var ett räddningsuppdrag av mig själv så gick det inte att se på färgen på snäckorna vilken art de var eftersom de har haft sådan otrolig kalciumbrist. Färgen på kroppen avslöjade i alla fall att de nog inte var a.achatia.

I vilket fall som helst har de nu (vad jag vet, för första gången) lagt ägg, vilket absolut inte är några achatina-ägg. De var stora som vindruvor och efter lite googlande så har jag nu två Archachatina marginata istället.

En spännande undran är då: Har ni fått/köpt något djur som efter ett tag inte alls visat sig vara den arten ni trodde?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Mina A. fulica på stod dom var A. achatina men efter lite läsning så insåg jag ganska snabbt att det var fulicor 

17
8
Elajna:

Så var det med mina fulicor med.

126
6
AjPaj:

Jag beställde en lillasyster men fick en lillebror! Så besviken!

Den oturen har jag inte haft i djurvärlden som tur är, trots att jag tagit på mig en hel del omplaceringsdjur. Det närmsta jag kan komma är en Kinesisk eldbukssalamanderhane som började lägga ägg. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild