Leopardgecko äter inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
5
Kiwi123:
Hej, jag har en liten leo-bebis som har slutat att äta, hon/han har inte ätit på flera dagar efter att den spydde upp sin mat 2 ggr i rad. Hon vägrar att ta mat ända hon gör när hon ser maten är att blunda och gå därifrån. Den har haft hushållspapper som botenmaterial hela sitt liv så det borde inte röra sig om någon förstoppning, någon som vet vad det skulle kunna vara för fel på  den? Dens avföring ser ut så här: 

354
269
Animallover_1984:
Hej!

Jag vet inte vad felet är men det låter inte bra och avföringen ser inte normal ut (om jag jämför med hur min leopardgeckos avföring ser ut). Den enda tanken jag får med tanke på att du skriver att den spydde upp maten är om det kan ha varit för stort för den att svälja...

Mitt råd är därför att du snarast tar din lille till en reptilkunnig veterinär. När man ser på en reptil att något är fel så kan det tyvärr ha gått långt (de gör allt för att inte visa att de är sjuka) och därmed kan det vara bråttom. 

Hoppas det går bra med den lille. 

Mvh/Animallover_1984

56
24
LeopardGecko_13:
Kiwi123 skrev:
Hej, jag har en liten leo-bebis som har slutat att äta, hon/han har inte ätit på flera dagar efter att den spydde upp sin mat 2 ggr i rad. Hon vägrar att ta mat ända hon gör när hon ser maten är att blunda och gå därifrån. Den har haft hushållspapper som botenmaterial hela sitt liv så det borde inte röra sig om någon förstoppning, någon som vet vad det skulle kunna vara för fel på  den? Dens avföring ser ut så här: 

Hej, ta din ödla till en veterinär som specialicerar sig inom reptiler. Avföringen ser inte alls normal ut. Som Animallover_1984 sa så visar inte reptiler att de är sjuka så det har ofta gått långt när man upptäcker någonting fel.

18
5
Kiwi123:
Tack för svar! Det har lösts sog nu med lillen, äter och bajsar som den ska igen !
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild