Rengöring med Virkon S

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
2
Ermanbriks:

Tjena!

Har ett gammalt terrarium som har stått ute i några år och ska tvätta samt desinfektera det. Kollade runt lite här och såg att Virkon S var många som använde för att desinfektera sina terrarier. Dock så undrar jag om jag kan använda det med en vanlig sprayflaska eller behöver jag en högtryckstvätt och om jag ska skölja av terrariet efteråt innan jag börjar inreda eller bara låta det torka?

Tack i förhand! 

5390
4130
Tropfrog:
Stått ute några år....rengör med vatten och kör. Finns ingen anledning att använda gifter om det inte varit sjuka djur i nyligen.

Mvh
Magnus 

10
2
Ermanbriks:
Tropfrog skrev:
Stått ute några år....rengör med vatten och kör. Finns ingen anledning att använda gifter om det inte varit sjuka djur i nyligen.

Mvh
Magnus 

Så jag behöver inte desinfektera det? Det har varit gammal sand i det och en träbit som har mer eller mindre ruttnat efter åren. Ska skaffa en ögonfransgecko så vill vara på den säkra sidan.

5390
4130
Tropfrog:
Ermanbriks skrev:

Så jag behöver inte desinfektera det? Det har varit gammal sand i det och en träbit som har mer eller mindre ruttnat efter åren. Ska skaffa en ögonfransgecko så vill vara på den säkra sidan.

Nej, du behöver inte desinficera det. Att använda gifter bara för att det känns bättre är jag ingen fan av. Det finns både sand och ruttnande trä där ögonfransgeckon kommer ifrån, det är bra mycket mindre skadligt för ditt djur och miljön än gift.

MVH
Magnus

10
2
Ermanbriks:

Tropfrog skrev:

Nej, du behöver inte desinficera det. Att använda gifter bara för att det känns bättre är jag ingen fan av. Det finns både sand och ruttnande trä där ögonfransgeckon kommer ifrån, det är bra mycket mindre skadligt för ditt djur och miljön än gift.

MVH
Magnus

Okej! Tack så mycket Magnus. Detta uppskattas väldigt mycket!

MVH

Petter

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild