Terrariestorlek panterkameleon

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
1
1
Listentothedummy:
Jag har just nu ett enormt terrarium på 120x60x160cm som jag har min panterkameleont i. Men nu går jag i tankar om att kanske dela av det till två terrarium, ena 40cm långt och andra 80cm, då jag har en ögonfransgecko som behöver lite mer utrymme än han har i dagsläget.

Men jag är lite osäker på om kameleonten verkligen skulle få nog med plats isåfall. Han är iofs nästa bara i den högra delen av terrariet just nu, men känns så hemskt mot honom att plocka bor 30% av ytan.

Vad tror ni? Hur hade ni gjort om ni var i samma sits?

36
41
Lnap83:
Jag hade skaffat en burk till, känns mkt smidigare än att dela av, plus att pantern kan behålla sitt som det är.

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

Listentothedummy skrev:
Jag har just nu ett enormt terrarium på 120x60x160cm som jag har min panterkameleont i. Men nu går jag i tankar om att kanske dela av det till två terrarium, ena 40cm långt och andra 80cm, då jag har en ögonfransgecko som behöver lite mer utrymme än han har i dagsläget.

Men jag är lite osäker på om kameleonten verkligen skulle få nog med plats isåfall. Han är iofs nästa bara i den högra delen av terrariet just nu, men känns så hemskt mot honom att plocka bor 30% av ytan.

Vad tror ni? Hur hade ni gjort om ni var i samma sits?

Definitivt köpt eller byggt ett till terrarium :) Finns nog inga andra bra lösningar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild