Nybörjar Orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

44
17
Pluraz:

Hej!

Som rubriken lyder funderar jag på en bra nybörjar orm.

Jag har haft en majsorm tidigare så troligtvis blir det majsorm igen om ingen har något annat förslag?

Vill egentligen gärna ha något "större" och tycker väl att majsormarna ser lite tråkiga ut.. 

MEN det finns en hake! Jag är fortfarande lite ormrädd. Inte på nivån att jag inte vågar ta hand om den och ta i den, men jag blir lite svettig haha.. Måste ni skriva hatkommentarer pga detta så är det fritt fram, jag bryr mig minimalt om det.

Så frågan är väl egentligen vad som kan rekomenderas för mig? Letar alltså efter en så "Snäll" orm som möjligt samt något som inte gör "för ont" att bli biten av ifall det skulle ske.

Hoppas att ni förstår mig och att jag kan få den hjälp jag letar efter istället för massor "då ska du inte ha orm" kommentarer. Jag är mån om mina djur och kommer naturligtvis ta hand om  den oavsett om jag skulle råka få tag på en surslang! 

42
14
Terty55:
Kungspyton?

44
17
Pluraz:

Terty55 skrev:
Kungspyton?

Gör la förjävligt ont att bli biten av? :P 

163
104
Melsson:
Pluraz skrev:

Har inte blivit biten av en kp, men de har ju knappt några tänder så det är nog inte så farligt. Kungsoyton är ju väldigt snälla och lugna ormar, de brukar inte vara aggressiva. Ibland finns det individer som är lite jobbigare som med alla andra djur. Kan starkt rekommendera den ormen. Annars finns det ju andra snokarter som kan vara roliga

42
14
Terty55:
Pluraz skrev:

De flesta ormar ont att bli bitna av, men om du tycker det så kanske nån snok funkar bättre (trynsnok o.s.v.)

198
112
MoreliaMikael:

Terty55 skrev:

De flesta ormar ont att bli bitna av, men om du tycker det så kanske nån snok funkar bättre (trynsnok o.s.v.)

Fast är inte trynsnokar ändå rätt buraggressiva och bitska?

44
17
Pluraz:

Terty55 skrev:

Naturligtvis, Jag vet inte vad jag tycker. Har aldrig blivit biten av en orm. Antagligen också därför jag är rädd! 

44
17
Pluraz:
SgtDeepshit skrev:

Fast är inte trynsnokar ändå rätt buraggressiva och bitska?

Det har jag också hört. 

3
0
BroderShinto:
Har aldrig haft orm förut och köpte en trynsnok i våras. Sålde den igår för att min sambo och jag hoppade till varje gång vi skulle byta vatten eller mata den då den var som en liten vakthund och väste så fort den såg oss haha

283
366
Cartaq:
Kungspyton är ganska så tjocka och slöa i rörelsemönstret, det underlättar lite för nya som inte är helt bekväma med orm tänker jag.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild