Terrarielås vid liten glipa mellan glasen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

22
55
Magnusj:
Som ovan, de låsen som verkar vanligast passar illa i mina burkar från Mr. Kuks byggen. Glipan är helt enkelt för liten.

Har någon vänlig själ tips på en lösning? Små nätta lås eller nån hemmavariant. Burkarna står i larmad lokal, och med två rejäla låsta dörrar i mellan, så ingen o inbjuden gäst har tillgång till burkarna, men rätt skall vara rätt. 

Tacksam för förslag. 

163
104
Melsson:
Stick in en träbit mellan glasen. 

163
104
Melsson:
Som ett dörrstopp 

5390
4130
Tropfrog:
Jag tror inte att en träbit mellan glasen var tanken i L80 eller kommer att godkännas som lås vid inspektion.

Jag har ett vanligt terrarielås till mitt kuk terrarium. Det funkade bra, men används inte. Sånt där köp bara för att det var billigt och eventuellt bra att ha. 

MVH
Magnus

163
104
Melsson:
Tropfrog skrev:
Jag tror inte att en träbit mellan glasen var tanken i L80 eller kommer att godkännas som lås vid inspektion.

Jag har ett vanligt terrarielås till mitt kuk terrarium. Det funkade bra, men används inte. Sånt där köp bara för att det var billigt och eventuellt bra att ha. 

MVH
Magnus

Klart att det inte är optimalt, men det är definitivt en temperär lösning som funkar om det krisar. 

22
55
Magnusj:
Tropfrog skrev:

MVH
Magnus

När du menar med vanligt. Kommer du ihåg var du köpte det?

"vanliga" kan variera i form

22
55
Magnusj:
Melsson skrev:
Stick in en träbit mellan glasen. 

Nej precis som ovan, menat för att följa L80. Men tack för tipset!

5390
4130
Tropfrog:
Magnusj skrev:

När du menar med vanligt. Kommer du ihåg var du köpte det?

"vanliga" kan variera i form

Jag köpte det som utgående vara på Hornbach. Den finns följaktligen inte kvar i deras sortiment. Jag skall se om jag hittar någon ledtråd på den när jag är hemma nästa gång. Skulle jag glömma så påminn mig :)

MVH
Magnus

22
55
Magnusj:
Tropfrog skrev:

Jag köpte det som utgående vara på Hornbach. Den finns följaktligen inte kvar i deras sortiment. Jag skall se om jag hittar någon ledtråd på den när jag är hemma nästa gång. Skulle jag glömma så påminn mig :)

MVH
Magnus

Det hade uppskattats. Tack! 

283
366
Cartaq:
Ett vanligt monterlås kan man ju montera med mycket tajt springa, finns hos varje låssmed.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild