Akrylskivor/plastskivor terrarium bygge nån med erfarenhet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
4
Kakazky:
Tja jag ska bygga ett terrarium och funderar över bra och billit material. Formplyfa med care green ska funka bra men plyfa är lite dyrt så är det npn som har byggt ett terarrium med akrylskivor ?

5476
4193
Tropfrog:
Kan akrylskivor verkligen vara billigare än formplyfa? Tunna akrylskivor är det förståss, men du måste ju ha lite stabilitet i bygget också. Akrylskivor med samma styvhet som formplyfa tror jag inte är billigare än formplyfa.

MVH
Magnus

143
154
TerraBygg:
Jag kollade lite på att bygga terrarie i 10-12 mm PVC men dels blev det dyrare än formplywood, längre leveranstider samt att det verkade vara svårt att få stabilitet om man kom upp i lite storlek. Var har du hittat skivor som är billigare (inkl. frakt, ev. sågning, etc) än formplywood?

54
4
Kakazky:
Byggmax tror jag att det var som sålde för 379kr 1200mm L 750H per skiva och bygger man med reglar så kan man få ett terarrium som e rätt snyggt och fukttåligt men som du säger så kanske inte det blir billigare med akryl

5476
4193
Tropfrog:
Ja just det.....Om man bugger en stabil ram först så går det förståss att bygga med tun akryl. Tänk bara på att akryl repas väldigt lätt och blir liksom mjölkig känsla när den fått tillräckligt med repor. Så glas är nog att föredra på den delen som skall tittas igenom.

MVH
Magnus

54
4
Kakazky:
Alright repor hm det vill man ju inte ha..  Tack för tipset!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild