Hej!
Jag har läst mig till att det är ganska vanligt att leopardgeckos matvägrar i perioder och även min har haft i alla fall mindre matlust vissa perioder (har inte haft henne så länge, kan inte säga något direkt mönster ännu). Honor kan matvägra för att de är på väg att lägga ägg t.ex.
Du kanske ska börja med att se över hennes miljö så att det inte är något som är galet, ex. temperatur osv. kan ju också påverka hur matintresserade de är.
Har du en bild på henne så rekommenderar jag att du lägger upp en här, så att de som är kunniga (ganska nybörjare vad det gäller just leopardgecko själv) kan bedöma hennes kondition. Kanske behöver du ta henne till en veterinär (en reptilkunnig sådan då naturligtvis).
Du skriver att hon är mindre aktiv vilket känns som en indikation på att det kan vara något fel.
När det gäller reptiler så visar de inte att de är sjuka föränn de verkligen gått långt tyvärr. Har egen erfarenhet av det när min sköldpadda jag hade haft i ca 21 år plötsligt visade sig dålig och det visade sig att han var väldigt sjuk. Till min stora sorg så överlevde inte han sjukdomen (växte upp med honom) men min andra sköldpadda som också visade symptom (dock betydligt mildare) lyckades överleva, eftersom det på henne (tror det är en hona i alla fall) upptäcktes i tid (jag var mer obbservant på just de symptomen p.g.a. den andra sköldpaddan, så han räddade hennes liv men klarade sig tyvärr inte själv).
Lycka till med geckon och hoppas det bara är tillfälligt och att hon snart återfår sin aptit. Min var lite kinkig i somras (var smal då jag fick henne också) men hon började äta mer och mer efter att ha varit ointresserad av mat ett tag. Antar att det i hennes fall handlade om sommarens extremvärme.
Mvh/Animallover_1984