Lampor Yemenkamelont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
slemmis:
hej! Igår på mässan så köpte jag min lilla Yemen. Direkt efter gick jag och pratade med Herpers Choice om lampor (uv och värme) och fick rekomenderat att köpa exoterra reptile uvb och natural light. Det som är problem med detta är ju att ingen av dessa blir nämnvärt värma. Så vad rekomenderar ni att jag köper för glödlampa ”bulb” för att ge min ödla en värm plats? Går det att ha en värme lampa som är max 25W? då armaturen jag har inte klarar högre. 

10
8
elinasvensson:
Herpers Choise är duktiga på många saker men tyvärr är inte belysning deras starkaste sida. Personligen skulle jag aldrig använda exoterra lampor då dom inte håller någon hög kvalite direkt. Deras spiral-lampor har dessutom orsakat ögonproblem hos många kameleonter. Jag skulle tipsa dig om att kika på HID-lampor istället. Det är en lampa med kombinerad uv, värme och ljus. Det bästa du kan hitta på marknaden idag. De är lite dyrare vid inköp men du kommer garanterat tjäna på det i längden då lampan inte behöver bytas lika ofta som andra "vanliga" uv-lampor. Kolla på: www.skoldpaddsgrejer.se/ de är hjälpsamma och grymma på belysning. Det finns också färdiga HID-paket man kan köpa, underlättar om man inte är jätteinsatt i det :) Har man en HID-lampa för uv och värme så räcker det att man kör dagsljuslampor i övrig del av terrariet :) 

3
0
slemmis:
elinasvensson skrev:
Herpers Choise är duktiga på många saker men tyvärr är inte belysning deras starkaste sida. Personligen skulle jag aldrig använda exoterra lampor då dom inte håller någon hög kvalite direkt. Deras spiral-lampor har dessutom orsakat ögonproblem hos många kameleonter. Jag skulle tipsa dig om att kika på HID-lampor istället. Det är en lampa med kombinerad uv, värme och ljus. Det bästa du kan hitta på marknaden idag. De är lite dyrare vid inköp men du kommer garanterat tjäna på det i längden då lampan inte behöver bytas lika ofta som andra "vanliga" uv-lampor. Kolla på: www.skoldpaddsgrejer.se/ de är hjälpsamma och grymma på belysning. Det finns också färdiga HID-paket man kan köpa, underlättar om man inte är jätteinsatt i det :) Har man en HID-lampa för uv och värme så räcker det att man kör dagsljuslampor i övrig del av terrariet :) 

Tack så jättemycket, det får bli att invester i ett HID-kit

1253
476
leedragon:
slemmis skrev:

Tack så jättemycket, det får bli att invester i ett HID-kit

Exoterra brukade ha bra lampor men det har varit ett problem de senaste år, vet ej om de har det åtgärd det än dock.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild