Plastlådor för dvalning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

23
7
asjohem:
Tjena!

Vart kan man hitta bra plastlådor att dvala ödla i?
Ödlan är en halsbandsleguan så ingen gigantisk krabat, men ska få plats med en lite grotta i.

Titta på BraPlast ( www.onlinereptileshop.co.uk/reptile-products/Plastic-Boxes/Braplast-Hinged-Box-30l-51130-5597.htmlsthash.E6yui8qx.dpbs ) men hittar inte dom i sverige eller vad dom skulle heta här.
MVH

5390
4130
Tropfrog:
Varför söka i reptilvärlden efter en plastlåda? Borde inte Ikea/ Clas Olsson eller liknande duga?

Bra plast är precis som det låter ett svenskt företag. Det är uppköpt av amballator lagan AB. Visst borde deras produkter gå att hitta i Sverige.

Mvh
Magnus 

23
7
asjohem:
Tropfrog skrev:
Varför söka i reptilvärlden efter en plastlåda? Borde inte Ikea/ Clas Olsson eller liknande duga?

Bra plast är precis som det låter ett svenskt företag. Det är uppköpt av amballator lagan AB. Visst borde deras produkter gå att hitta i Sverige.

Mvh
Magnus 

Jag har inte sökt i bara reptilvärlden, men jag hittar inte dessa. Infon jag också fått är att dom är svenska men hittar ändå inte vart dom finns i sverige.
Hos emballator kan man bara köpa storpack av lådor och jag vill bara ha 2-4st

MVH Andreas

5390
4130
Tropfrog:
Jag menade inte att Ikea eller CO skulle ha den modellen, bara att där finns massor av plastlådor som är både billiga och funktionella. Du verkar ha låst dig till en specifik modell och tillverkare av en plastlåda. Varför den? Borde inte vilken plastlåda som helst fungera?

MVH
Magnus

274
148
Flosker:
De större svarta lådorna finns pp HC

23
7
asjohem:
Tropfrog skrev:
Jag menade inte att Ikea eller CO skulle ha den modellen, bara att där finns massor av plastlådor som är både billiga och funktionella. Du verkar ha låst dig till en specifik modell och tillverkare av en plastlåda. Varför den? Borde inte vilken plastlåda som helst fungera?

MVH
Magnus

Jag undrar över just dessa då dom passar bra i äggkläckaren och jag tycker dom borde vara väldigt lätta att hitta då dom finns på varenda mässa som dom förvarar/transporterar djuren i. Men verkar ju som jag får ta något annat istället :)

1685
794
fluffis:
Jag dvalar visserligen bara ormar men jag använder Smartstorelådor. De finns att hitta bland annat på Jysk, Coop, Claes Olsson. Lådorna är väldigt användbara tycker jag. De är rymningssäkra vilket jag tycker är viktigt. De klarar också både höga och låga temperaturer. De finns i olika storlekar. Ofta är de transparenta men jag har även hittat svarta lådor. Jag borrar försiktigt hål på sidorna för att det ska bli lite luftcirkulation.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild