Terrariebelysning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
7
Malcolm:
hej 

jag har nyligen gjort om hela min basilsik terrarium och tänkte passa på att uppgradera belysningen på engång. Kan någon tipsa om något bra, villig att lägga mellan 1-3000 på det. Värme lampan är underkontroll så behöver hjälpa med att hitta något som funkar bra för uvb och för växter. Terrariet är 150Lx80 Dx100H

Tavkar för hjälpen i förväg mvh malcom

2966
1648
Hoggaforfan:
HID-lampa är värt det, kostar lite mer att köpa in men är billigare i längden och galet bra för djuren.
Kolla med skoldpaddsgrejer.se vad som passar dej, ägaren heter Barkskog på denna sidan.

Vanliga belysningen använder jag en mix av 4500k och 6000k led-lister och växterna verkar trivas bra i det, köpt ifrån terrajova.eu. Vagn som äger sidan är grodnörd så han kan terrarium och belysning.

52
7
Malcolm:
Tack så mycket för svar. Håller med om att det är värt den extra kostnaden. Ska kolla in den sidan när jag kommit hem

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2698
2516
anders:
Hoggaforfan skrev:
HID-lampa är värt det, kostar lite mer att köpa in men är billigare i längden och galet bra för djuren.
Kolla med skoldpaddsgrejer.se vad som passar dej, ägaren heter Barkskog på denna sidan.

Vanliga belysningen använder jag en mix av 4500k och 6000k led-lister och växterna verkar trivas bra i det, köpt ifrån terrajova.eu. Vagn som äger sidan är grodnörd så han kan terrarium och belysning.

Tänkte bara inflika att barkskog ej längre äger skoldpaddsgrejer.se, utan man bör numera vända sig till Jenny & Peter (Vet dock inte om de är medlemmar/vad de heter här på sidan).

2966
1648
Hoggaforfan:
anders skrev:

Tänkte bara inflika att barkskog ej längre äger skoldpaddsgrejer.se, utan man bör numera vända sig till Jenny & Peter (Vet dock inte om de är medlemmar/vad de heter här på sidan).

Aha där ser man. Tack för infon
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild