Irian jaya rutpyton smaragdboa strumpebandssnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
4
Kakazky:
Finns det nån vänlig ormvän som känner till några uppfödare på dom här arterna, antingen i svergie eller typ england Danmark Tyskland?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag kläcker fram Irian jayas emellanåt.. Någon stor uppfödare är jag inte, dock en liten passionerad uppfödare :)

I skrivande stund ligger en av mina snygga avelshonor ute till försäljning. Inga ungar till salu just nu.

54
4
Kakazky:
Okej tack för svaret! Jag ska inte skaffa nån orm just nu men det kommer så jag planerar vad jag ska införskaffa beroende på vilka arter som finns att få tag på:)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Allt man vill ha går att få tag på :)

Är man rörlig inom landet och dessutom har kontanter på fickan och är seriös så löser sig allt!

54
4
Kakazky:
Jonas_ skrev:
Jag kläcker fram Irian jayas emellanåt.. Någon stor uppfödare är jag inte, dock en liten passionerad uppfödare :)

I skrivande stund ligger en av mina snygga avelshonor ute till försäljning. Inga ungar till salu just nu.

Men kommer du fortsätta med uppfödning och isåfall vad kostar en orm?:)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Kakazky skrev:

Men kommer du fortsätta med uppfödning och isåfall vad kostar en orm?:)

Jag har haft ormar sen 1993 och har absolut inga planer på att lägga ner.. tvärtom :)

En Morelia spilota harrisoni brukar ligga 500-2000 kr beroende på individen.

Jag tar som sagt bara ett par kullar då och då.. håller på för egen del framför att försöka tjäna pengar eller vad man ska kalla folk som tar kullar årligen på sina djur :) Kvalitet framför kvantitet!

54
4
Kakazky:
Jonas_ skrev:

Jag har haft ormar sen 1993 och har absolut inga planer på att lägga ner.. tvärtom :)

En Morelia spilota harrisoni brukar ligga 500-2000 kr beroende på individen.

Jag tar som sagt bara ett par kullar då och då.. håller på för egen del framför att försöka tjäna pengar eller vad man ska kalla folk som tar kullar årligen på sina djur :) Kvalitet framför kvantitet!

Absolut så ska det va kvalitét framför kvantitet när det handlar om djur:) men skulle uppskattas om du hojtar till när du planerar en kull i framtiden

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Kakazky skrev:

Absolut så ska det va kvalitét framför kvantitet när det handlar om djur:) men skulle uppskattas om du hojtar till när du planerar en kull i framtiden

Jag tror det är bättre om du hojtar till när det är dags och när du bestämt vilken art du vill skaffa :) Även om inte jag har ungar eller individer till salu så har jag relativt bra kontaktnät med andra uppfödare/säljare i Sverige.

Närmsta två säsongerna som kommer hoppas jag dock på ett par spännande kullar här hemma, avslöjar dock inget innan dom eventuellt fixar det :)

En fantastisk hobby ormar i fångenskap iaf, så välkommen.

54
4
Kakazky:
Jonas_ skrev:

Jag tror det är bättre om du hojtar till när det är dags och när du bestämt vilken art du vill skaffa :) Även om inte jag har ungar eller individer till salu så har jag relativt bra kontaktnät med andra uppfödare/säljare i Sverige.

Närmsta två säsongerna som kommer hoppas jag dock på ett par spännande kullar här hemma, avslöjar dock inget innan dom eventuellt fixar det :)

En fantastisk hobby ormar i fångenskap iaf, så välkommen.

:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild