Kungspyton terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
0
Help:
Hej, jag funderar på att köpa en kungspyton.
Angående terrariet, då jag ska bygga mitt egna så var jag en fråga.
Är det viktigt att det är avlångt eller kan man göra det bredare men kortare så att på ett rekommenderade terrarium och mitt är samma mått om man skulle addera ihop det men som sagt att mitt är bredare?
Förstår någon eller va det en oklar förklaring?

74
23
Dempan242:
Jag ser inte varför det inte skulle funka, så länge du följer jordbruksverkets mått för terrarie för marklevande ormar upp till 150 cm så spelar det nog igen troll om terrariet är längre på bredden eller djupet, tänk dock på att ormen ska ha ett svalt och ett varmt ställe i terrariet. Good luck!

163
104
Melsson:
Måtten på ett terrarium till en kungspyton ska framförallt tillåta ormen att sträcka sig raklång. Sen har jag byggt mitt väldigt mycket på höjden vilket de flesta inte gör då många anser att dessa arter inte klättrar så mkt. Min orm älskar höjden och sitter halva sin tid uppe i trädet. Han gillar även att röra sig på höjden och sträcka sig uppåt. Då höjden kanske inte är ett måste är det oerhört givande och roligt att se sin orm trivas och kunna röra sig fritt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild