Två blåtungor tillsammans?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Lolligos:
Hej!

Jag skaffade mig i förrgår mina första två ödlor. Två 8veckors gamla blåtungade skinkar (tiliqua gigas evanescens).

Jag har läst på om blåtungor länge och har läst att man helst inte ska hålla dem tillsammans men att det KAN gå. Jag pratade med säljaren som sa att jag kunde prova eftersom att båda är ungefär lika stora och syskon.

Idag kom dethär beteendet fram när den andra närmade sig. Den mörka brukar också gömma sig mycket. Borde jag sära på dem nu genast (och leta efter ett till terrarium), eller vänta och se om det fortsätter? Tänkte att det var värt ett försök att hålla de tillsammans iallafall.

Jag uppskattar era tips eftersom jag är väldigt ny. Tack :)

42
14
Terty55:
Kan bli svårt tror jag. Lätt att den ena blir stressad och slutar äta men värt ett försök antar jag.

118
50
Berd:
Vad är det för mått på terrariumet? Så länge det är stort nog och mycket gömställen så borde det väl gå? Men om dom fortsätter bråka ständigt och inte lämnar varandra ifred så är det ju bäst att sära på dom. Lycka till!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild