Guldstänkt daggecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

280
39
huckerby:
Hej

Jag har 3st små guldstänk daggecko. Ph Laticauda.
Det verkar vara 3st hanar, oturligt nog :)
Jag har några frågor jag gärna tar lite hjälp med.

1. Hur går dessa ihop? Jag har förstått att det kan bli problem med fler än 1 i samma boende.
2. De köptes som Ph Laticauda men jag har sett att det finns både Ph Laticauda Laticauda samt Ph Laticauda Anguralis. Kan jag se vad jag har?
3. Om jag tar in en hona framöver hur blir detta om det inte blir samma av det som står på fråga nr 2?
4. Ngn som vill byta en hona mot en av mina hanar? :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
huckerby skrev:
Hej

Jag har 3st små guldstänk daggecko. Ph Laticauda.
Det verkar vara 3st hanar, oturligt nog :)
Jag har några frågor jag gärna tar lite hjälp med.

1. Hur går dessa ihop? Jag har förstått att det kan bli problem med fler än 1 i samma boende.
2. De köptes som Ph Laticauda men jag har sett att det finns både Ph Laticauda Laticauda samt Ph Laticauda Anguralis. Kan jag se vad jag har?
3. Om jag tar in en hona framöver hur blir detta om det inte blir samma av det som står på fråga nr 2?
4. Ngn som vill byta en hona mot en av mina hanar? :)

1,Det inte speciellt bra att ha tre hanar ihop, är väldigt hög risk att de börjar slåss när det är könsmogna.
2. Angurlaris är något mindre och har mera blått på sig, dock finns även vanliga laticuada som blue line som troligen är en korsning från början.
3. Dom kan börja slåss. Läs på Phelsuma.se om avel och läs daygecko boken dom är bra och går igenom det mesta man behöver veta 

280
39
huckerby:
tenebrosa skrev:

1,Det inte speciellt bra att ha tre hanar ihop, är väldigt hög risk att de börjar slåss när det är könsmogna.
2. Angurlaris är något mindre och har mera blått på sig, dock finns även vanliga laticuada som blue line som troligen är en korsning från början.
3. Dom kan börja slåss. Läs på Phelsuma.se om avel och läs daygecko boken dom är bra och går igenom det mesta man behöver veta 

Ok tack! Jag siktar på att dela på de alla 3 inom kort. De är från april & maj men inom 2 veckor har jag nog löst delning. Jag ska försöka hitta ngn som kan byta till sig en hona. :) Jag har läst lite mer nu & det är lati lati jag har. Tack för hjälpen. Jo just det, om jag sätter ihop en hona framöver med en av hanarna, det bör funka va? Terrarium är 45*45*100 med mkt växter.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
huckerby skrev:

Ok tack! Jag siktar på att dela på de alla 3 inom kort. De är från april & maj men inom 2 veckor har jag nog löst delning. Jag ska försöka hitta ngn som kan byta till sig en hona. :) Jag har läst lite mer nu & det är lati lati jag har. Tack för hjälpen. Jo just det, om jag sätter ihop en hona framöver med en av hanarna, det bör funka va? Terrarium är 45*45*100 med mkt växter.

Ja det funkar. Men tänk på att när du ska sätta ihop dem att möblera om i terrariet annars kan de ha lite revir beteende. 
Och sen om de funkar så ska du alltid ha dem ihop tex när du städar annars kan de börja bråka från ingenstans, tror det står om just det beteendet på Phelsuma.se 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild