Vad kan jag ha i detta terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
2
AKONST18:
Hej. 
Jag har ett terrarium i glas stående här hemma. 
Det har måtten L70*B70*H30cm, men finns det någon ödla jag kan ha i det? 

Med vänliga hälsningar
AKONST18

5483
4197
Tropfrog:
Det var mycket udda mått. Säker på att du inte blandat ihop dem?

Om måtten stämmer så kan du ha ganska så stora marklevande arter. Leopardgecko är ju ett poppulärt val.

Jag är själv sugen på en stor kolloni med microgecko, det skulle också kunna funka, men lite väl lyxigt med så stort till dem.

MVH
Magnus

42
14
Terty55:
Du skulle kunna börja med en skäggis om du köper den som juvenil men senare måste du ju uppgradera vilket alla kanske inte är sugna på. Även mycket dyr belysning

4
2
AKONST18:
Tropfrog skrev:

Om måtten stämmer så kan du ha ganska så stora marklevande arter. Leopardgecko är ju ett poppulärt val.

Jag är själv sugen på en stor kolloni med microgecko, det skulle också kunna funka, men lite väl lyxigt med så stort till dem.

MVH
Magnus

Microgecko lät intressant, heter dom så, eller har dom något mer specifikt namn :) 

Måtten stämmer och ja det är ett halv udda mått :) 

56
24
LeopardGecko_13:
Tropfrog skrev:

MVH
Magnus

Nej, de flesta leopardgeckos klättrar faktist ganska mycket! :)

4
2
AKONST18:
LeopardGecko_13 skrev:

Nej, de flesta leopardgeckos klättrar faktist ganska mycket! :)

Dom leopargeckos jag haft tidigare har haft all möjlighet att klättra, men dom har valt att vara i sina grottsystem som jag byggt. 
På nätterna går dom bara uppe på grottorna och letar mat. 

Men det är klart det är individuellt :) 

5483
4197
Tropfrog:
AKONST18 skrev:

Microgecko lät intressant, heter dom så, eller har dom något mer specifikt namn :) 

Måtten stämmer och ja det är ett halv udda mått :) 

Det finns några olika som kallas för Microgecko. Den jag tänkte på var Tropiocolotes tripolitanus. Lite udda är det att hålla dem så stort. Men du kan ha en ganska så stor grupp.

Mvh
Magnus 

4
2
AKONST18:
Tropfrog skrev:

Det finns några olika som kallas för Microgecko. Den jag tänkte på var Tropiocolotes tripolitanus. Lite udda är det att hålla dem så stort. Men du kan ha en ganska så stor grupp.

Mvh
Magnus 

Ska kika på dom, kanske man hittar ett annat terrarium som passar dom bättre :) 

56
24
LeopardGecko_13:
AKONST18 skrev:

Dom leopargeckos jag haft tidigare har haft all möjlighet att klättra, men dom har valt att vara i sina grottsystem som jag byggt. 
På nätterna går dom bara uppe på grottorna och letar mat. 

Men det är klart det är individuellt :) 

Mina leopardgeckos klättrade ganska mycket fast oftast på natten, när ingen såg. Min lillasyster skulle skriva någon uppsats i skolan så hon satte upp övervakningskameror för att lära sig mer om deras beteenden! Det var ganska intressant faktist! :)

Men såklart är det individuellt! Alla djur är olika <3

8
2
PaintedPaintings:
AKONST18 skrev:
Hej. 
Jag har ett terrarium i glas stående här hemma. 
Det har måtten L70*B70*H30cm, men finns det någon ödla jag kan ha i det? 

Med vänliga hälsningar
AKONST18

Vilka häftiga mått, kan du inte lägga upp bild på det? :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild