Nephrurus levis (Australiengecko)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
grandisss:
Har nyligen hittat en kärlek för små ödlor och undrar därför om  det är någon som vet vars man kan hitta australiengeckos (Nephrurus levis)?:) 

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
grandisss skrev:
Har nyligen hittat en kärlek för små ödlor och undrar därför om  det är någon som vet vars man kan hitta australiengeckos (Nephrurus levis)?:) 

Går att få tag på ifrån Hamm och liknande. Nephrurus levis är inte speciellt billiga längre, utan man får nog räkna med att lägga ett par tusenlappar.

Nephrurus wheeleri cinctus är däremot billigare. Jag har själv 2st hanar(2017) jag fött upp till salu för 1300kr/st.

2
0
grandisss:
anders skrev:

Går att få tag på ifrån Hamm och liknande. Nephrurus levis är inte speciellt billiga längre, utan man får nog räkna med att lägga ett par tusenlappar.

Nephrurus wheeleri cinctus är däremot billigare. Jag har själv 2st hanar(2017) jag fött upp till salu för 1300kr/st.

Vad är det för skillnader/likheter mellan dom arterna? Storlek på terrarie/gecko?

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
De skiljer inte jättemycket i storlek. Nephrurus wheeleri cinctus har längre och spinkigare ben, och har mycket skrovligare hud.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild