Hjälp, Mjölmaskarna har rymt!!...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
4
xtropeer:

Hej, mina mjölmaskar (som jag matar mina djur med) har rymt ut i hela min lägenhet när min morsa tappade dom på golvet.
Är det nån som vet om dom klara sig o blir till skallbagar, om dom dör eller om dom överlever ..
Morsan e livrädd o jag vet ej hur vi ska gå till väga med detta strul.
Ge gärna råd eller tips

Mvh Jimi.

388
460
australis66:
xtropeer skrev:
Hej, mina mjölmaskar (som jag matar mina djur med) har rymt ut i hela min lägenhet när min morsa tappade dom på golvet.
Är det nån som vet om dom klara sig o blir till skallbagar, om dom dör eller om dom överlever ..
Morsan e livrädd o jag vet ej hur vi ska gå till väga med detta strul.
Ge gärna råd eller tips

Mvh Jimi.

Man kan ju få mjölbaggar i mjöl osv så ja dom klarar sig nog tyvärr bra i lägenheten. 

29
4
xtropeer:
australis66 skrev:

Man kan ju få mjölbaggar i mjöl osv så ja dom klarar sig nog tyvärr bra i lägenheten. 

okej men det är ju inte alls som vanliga mjölbaggar dem här va större

mvh jimi

163
104
Melsson:
Skulle ta in anticimex

29
4
xtropeer:
Melsson skrev:
Skulle ta in anticimex

Är det så allvarligt tror du?
vi damsög up dom flesta igår kväll men det är nog ca 5 - 10 kvar ..

mvh jimi

388
460
australis66:
xtropeer skrev:

okej men det är ju inte alls som vanliga mjölbaggar dem här va större

mvh jimi

Vad jag vet finns det inga ovanliga mjölbaggar. Mjölmask blir mjölbaggar som lägger ägg som blir nya larver. 

Är det inte mjölmask så är det väl zophobas. Vet inte hur dom är att ha på rymmen men dom käkar ju samma saker som mjölmask så dom är nog inte heller trevliga att ha på rymmen. 

29
4
xtropeer:
australis66 skrev:

Vad jag vet finns det inga ovanliga mjölbaggar. Mjölmask blir mjölbaggar som lägger ägg som blir nya larver. 

Är det inte mjölmask så är det väl zophobas. Vet inte hur dom är att ha på rymmen men dom käkar ju samma saker som mjölmask så dom är nog inte heller trevliga att ha på rymmen. 

Aa men grejen är den att några av dom dog av efter 20 min typ när vi hitta dom men inte alla 

mvh Jimi

163
104
Melsson:
xtropeer skrev:

Är det så allvarligt tror du?
vi damsög up dom flesta igår kväll men det är nog ca 5 - 10 kvar ..

mvh jimi

Svårt å säga, det verkar ju dock inte handla om så många men du kan ju avvakta å se om du hittar fler.

29
4
xtropeer:
Melsson skrev:

Svårt å säga, det verkar ju dock inte handla om så många men du kan ju avvakta å se om du hittar fler.

Aa får nog bli så..
tack 

mvh jimi
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild