Bygga om akvarium till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Thessingen:
Hej!
Jag har inte mycket pengar i plånboken för att köpa ett nytt terrarium och beg. verkar vara svåra att hitta. Tänkte då köpa ett akvarium och bygga om det så det ska passa en kungspyton. 
Hur ska man göra med ventilation och värme mattor? Hur ska man anordna lucka för uttag av orm? 
Är det något jag bör tänka på eller är det ens en idé att köpa ett akvarium istället för terrarium?
Tacksam för svar:) 

5476
4193
Tropfrog:
Akvarium är oftast dyrare än ungefär lika stora terrarium. Men utbudet av begagnade är ju större.

Jag har sett några som har vält akvarium så att toppen växter framåt.och byggt ventilation och skjutdörrar där. Dock så bör man ordna ventilation i överkant bak eller sida bak också. Då krävs det glasborr, eller dremmel och massa tålamod.

Mvh
Magnus 

2
0
Thessingen:
Tropfrog skrev:
Akvarium är oftast dyrare än ungefär lika stora terrarium. Men utbudet av begagnade är ju större.

Jag har sett några som har vält akvarium så att toppen växter framåt.och byggt ventilation och skjutdörrar där. Dock så bör man ordna ventilation i överkant bak eller sida bak också. Då krävs det glasborr, eller dremmel och massa tålamod.

Mvh
Magnus 

Okej, tack för svar! Det låter svårt och det är kanske bättre att köpa ett terrarium i alla fall :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild