Var köpa gråsuggor och millipeder?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
varangy:

Hej! Jag har nyligen blivit intresserad av insekter och andra kryp, speciellt gråsuggor och millipeder. Var kan man hitta lite mer ovanliga/intressanta arter? Inte bara kubanska gråsuggor, utan andra exotiska arter också? Några tips på någon bra affär? Eller någon som säljer privat?

5391
4132
Tropfrog:
Varje gång jag varit på malmömässan har där varit en kille som föder upp och säljer en mängd olika gråsuggor.. ..En likasinnad. Du har inte valt län i din profil. Men om du bor i närheten så är det värt ett besök nästa gång.

Mvh
Magnus 

5
0
varangy:

Tropfrog skrev:
Varje gång jag varit på malmömässan har där varit en kille som föder upp och säljer en mängd olika gråsuggor.. ..En likasinnad. Du har inte valt län i din profil. Men om du bor i närheten så är det värt ett besök nästa gång.

Mvh
Magnus 

Tack för svaret, och tack för påminnelsen. Malmö är tyvvär en bra bit bort, men jag får väl kolla upp försäljarlistan och se om han kanske skickar eller så

388
460
australis66:
varangy skrev:

Tack för svaret, och tack för påminnelsen. Malmö är tyvvär en bra bit bort, men jag får väl kolla upp försäljarlistan och se om han kanske skickar eller så

Säljaren heter Furulunds insekter eller något sånt. Dock verkar han inte använda sig av dator/mail osv så han kan va lite svår att få tag på. 

5391
4132
Tropfrog:
Han är också tydlig med att han bara säljer på mässan. Vill man ha så får man åka dit. Eller annonsera efter någon som åker till mässan som kan packa och skicka mot ersättning. Nu är det ju ett tag till nästa gång.

Mvh
Magnus 

5391
4132
Tropfrog:
Drömgråsuggan:

Porcellio expandus high orange. Har dock aldrig sett den i Sverige. Visst är den läcker?

Mvh
Magnus 

5
0
varangy:

Tropfrog skrev:
Drömgråsuggan:

Porcellio expandus high orange. Har dock aldrig sett den i Sverige. Visst är den läcker?

Mvh
Magnus 

Den var riktigt fräck! Synd att han bara säljer på plats, men det är väl ändå för deras bästa. Får väl ta en sväng till Malmö nästa sommar. Kanske finns det något intressant nu i Stockholm på expot också!

Medlem i DHF
263
355
McPede:
www.terrariedjur.se/market/item/50093
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild