Shelfordella lateralis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

118
50
Berd:
Idag när jag öppnade burken till mina shelfordella lateralis såg jag att flera låg döda och uppätna. En av dom levde fortfarande, eller den hade dödsryckningar och var nästan uppäten. Det såg hemskt ut. Men dom flesta lever fortfarande. Har hört att dom är kannibaliska men äter dom varandra oavsett?? För dom har tillgång till mat och vatten, byter grönsakerna varje eller varannan dag. Och jag har sett att dom äter det. Kanske det är ytan som är problemet till att dom käkar varandra? Har hela kolonin i en ganska liten petbox. Men eftersom fodersyrsorna nyss tog slut så kan jag flytta över kackerlackorna till den burken istället. (den är större)

Min fråga är alltså, äter dom varandra oavsett eller kan man försöka undvika att det händer?

118
50
Berd:
Behöver dom protein kanske?

118
50
Berd:
Har flyttat över dom till den nya burken. Nu har dom större yta och mer gömställen. Har även testat att lägga in skinka och hundmat till dom. Får se hur det går nu! :)

278
39
huckerby:
Berd skrev:
Har flyttat över dom till den nya burken. Nu har dom större yta och mer gömställen. Har även testat att lägga in skinka och hundmat till dom. Får se hur det går nu! :)

Skulle tippa på det. Meddela gärna hur det går :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild