Grön trädpyton terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
2
RoseAngelBlue:
Hej, ska skaffa en grön trädpyton snart o undrar lite hur ja ska göra i terrariet. Vad e bäst att ha som botten? Funderar på o köpa humus eller Coco husk men inte säker. Bästa sättet att ha tillräckligt med luftfuktighet? Bästa setupen helt enkelt hur har ni gjort som själva har grön trädpyton? 

62
31
kreatur:
RoseAngelBlue skrev:
Hej, ska skaffa en grön trädpyton snart o undrar lite hur ja ska göra i terrariet. Vad e bäst att ha som botten? Funderar på o köpa humus eller Coco husk men inte säker. Bästa sättet att ha tillräckligt med luftfuktighet? Bästa setupen helt enkelt hur har ni gjort som själva har grön trädpyton? 

Kolla tråden grön trädpyton  mycket bra tips där :)

Medlem i GHF, SkHF
35
35
Kiiim:
RoseAngelBlue skrev:

Har provat lite olika typer av bottenmaterial men kom tillslut fram till att det jag en gång började med faktiskt funkade bäst.
Papper helt enkelt då trädpytons enligt min erfarenhet sällan är på marken.
Ser dock såklart lite tråkigt ut men du vinner såpass mycket vid städ och andra tillfällen att det i mina ögon är värt det.
Som värmekälla skulle jag säga att en värmepanel är det bästa då de ger en bra och jämn värme.
Pinnmäsdigt har jag byggt som stegar av pinnar jag hämtat utifrån av olika tjocklekar ihopsatt med vanliga buntband och sedan lite växter såklart som hos mig står i krukor på botten.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild