Syrsor kan ha fuktigthet maskin

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
MrDankYT:
jag har en maxifogger terra exotica och jag undrar om jag kan sätta den hos mina syrsor så den sätts på typ 30 minutes varje 3 timmar kanske? så den äggboxen kan vara våt eller är det inte ok

102
100
jonnyake:
Spontant känns det som att du riskerar att få mögel. Och syrsor klarar sig finfint i torra miljöer så länge de har tillgång till vatten i form av en blöt disksvamp, till exempel. 

Frågan är ju vad vitsen med foggern är? :)

mvh Jonny

4
0
MrDankYT:
till äggboxen för den blir torr så jag behöver spraya den lite då och då, och om den torkar upp kanske det är dåligt för äggen så jag tänkte att den kunde ha den där så den inte torkade upp, men är det okej ändå?

5391
4132
Tropfrog:
Det känns som lite väl mycket pill att försöka att automatisera fuktningen av äggboxen. Bygg en större äggbox som håller funkten längre istället. Du borde komma undan med att fukta en gång i veckan med stor box och fukthållande substrat. Var 3e timme låter ju alldeles för mycket.

MVH
Magnus

4
0
MrDankYT:
jag är bara orolig äggen torka upp och dö :( det kommer inte hända om jag sprayar den nog?

5391
4132
Tropfrog:
Jag tror inte att du behöver vara orolig. Det går säkert att dränka äggen också.

Mvh
Magnus 

4
0
MrDankYT:
om dom sitter på ägg boxens jord och tittar ner i marken och går runt lite då och då vet någon vad dom gör?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild