Vattenagam problem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

64
11
Erik17:
Jag har en Vattenagam som är runt 14 månade han har nyss fått ett nytt terrarium som han inte trivs i han har ingen ätit på 1 månad. Terrariumet är 200cm högt 110cm långt och 50cm djupt är det för stort för han? Har läst att Vattenagam terrarium ska va höga häller än långa. Han solar aldrig frivilligt jag får bära upp han på sol platsen. Jag matar med dubia kakerlackor och zophobas maskar med multi vitamin och kalcium.
jag har inte så mycket växter som han kan gömma sig i och inte så mycket pinnar ännu. Men ska fixa det, kan de bero på att han inte har så många ställen högre upp han kan gömma sig på att han inte trivs och äter? Och först var han i ett litet terrarium så var han inte så rädd för mig men när han kom in i det stora så är han liv rädd för mig och har till och med blivit aggressiv/blåst upp sig och öppnat munen. Kan lägga till en bild på terrariumet. Han har också många böjningar på svansen som jag inte vet vad det är, kan lägga in en bild på det också.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Nu har jag inte någon vattenagam men in med mer inredning så att den kan gömma sig är nog en bra start. 
Sen det med svansen är ju täcken på mbd så är nog bäst att dra till veterinären innan det blir värre 

64
11
Erik17:
Tack för svar men det där med svansen har vart ganska länge nu och han får kalcium och uvb.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild