Ytterfilter i samma/liknande nivå som vattnet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

354
269
Animallover_1984:
Hej!

Jag har ett ytterfilter som jag inte använt p.g.a. diverse olika orsaker bland annat att sköldpaddan står på golvet. Vill även fortsättningsvis ha sköldpaddan i golvnivå (kommer dock göra om så hen får en "damm", gillar inte hur det ser ut i nuläget nämligen).

Planen då jag skaffade ytterfiltret var dock att ha ett akvarium som vattendel och ytterligare ett akvarium som extern landdel. Planen var då att att ha alltsammans på en bänk/hylla. Detta projekt blev dock inte av av olika anledningar och nu har jag helt ändrat mig kring hur jag vill ha det. Nu är planen att ordna med en "minidamm" (av en större plastbalja) och då ha denna på golvet.

Detta har fått mig att börja fundera på om jag alls kommer ha användning för mitt ytterfilter? Fungerar ytterfilter trots att det inte hamnar under vattennivån eller är det som jag misstänker omöjligt att få i gång det? Orkar inte koppla in alla slangar osv. för att testa, bara för att inse att det inte fungerar (om jag inte måste) så är det någon som vet?

Ytterfiltret ifråga är av modellen: Fluval 305 med några år på nacken om det nu skulle vara av betydelse.

Det har dock enbart använts under en kort period av personen som hade det innan mig, efter jag köpte det så har det bara stått och samlat damm (i och med att projektet aldrig riktigt blev av som det var planerat). 

Mvh/Animallover_1984

5390
4130
Tropfrog:
Det som måste vara under vattenytan är inloppet till insuget på filtret. Allra viktigaste vid start. Vissa filter kan man höja lite efter start utan problem. Men de kommer inte att starta sig själv efter strömavbrott.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild