Vad ska en göra med grodorna när man åker bort?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

105
33
Fuffesnuff:
Jag har beställt ett terrarium på 90x45x90 och tänkte sätta in tre korallfingergrodor men då måste jag kunna åka bort ett längre tag (4 veckor). Vill inte blanda in släkten allt för mycket men hade en tanke på att djuraffären kanske är ett alternativ. 
De kommer matas mån, ons, fre. Har ni lämnat in era amfibier på djuraffären någon gång och hur gick det?

5384
4125
Tropfrog:
Om du regelbundet är borta 4 veckor åt gången och saknar backup till deras normala terrarium.....Då skulle jag säga att du inte uppfyller kraven för att skaffa djur.

Grodorna blir stressade av flyttar, ingen bra idé att flytta runt dem regelbundet. Dessutom är det inte många affärer som kan erbjuda en långsiktig bra miljö för djuren.

Tänk om....Du behöver någon med intresse som kan ta hand om dem när du är borta.

Mvh
Magnus 

1244
472
leedragon:
Fuffesnuff skrev:
Jag har beställt ett terrarium på 90x45x90 och tänkte sätta in tre korallfingergrodor men då måste jag kunna åka bort ett längre tag (4 veckor). Vill inte blanda in släkten allt för mycket men hade en tanke på att djuraffären kanske är ett alternativ. 
De kommer matas mån, ons, fre. Har ni lämnat in era amfibier på djuraffären någon gång och hur gick det?

Du kanske kan skaffa nån väne eler bekant som håller på med herptiler som kan ta hand om de när du är borta?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild