Tips på ödla som gillar att bli hanterad

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

25
2
thatguy:
Söker tips på en ödla som tycker om att vara ute och inte behöver ett så stort terrarium, har två st terrarier, ett 60lx45bx45h och ett annat på 50bx50lx70h jag tänkte låda han bo i.
Ingen som är jäyye svår att sköta om men det mesta går.
Mvh

Medlem i SkHF
1071
1218
NellyNiklas:
Där finns väl ingen ödla som älskar att bli hanterad. En ödla som ska husera i de terrarien du har nämnt lär för övrigt vara förhållandevis liten, tror jag.

Mvh Niklas

25
2
thatguy:
Nej det gör det nog inte, menade mer att han inte bitts om man tar ut han nån gång ibland, ca 30cm som störst får platts i terrariet :)

1253
476
leedragon:
thatguy skrev:
Söker tips på en ödla som tycker om att vara ute och inte behöver ett så stort terrarium, har två st terrarier, ett 60lx45bx45h och ett annat på 50bx50lx70h jag tänkte låda han bo i.
Ingen som är jäyye svår att sköta om men det mesta går.
Mvh

ingen ödla gillar att bli hanterat.

504
396
Crippa:
Dabbagam blir runt 30-35 cm och är en väldigt trevlig ödla.

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
I de två nämnda måtten får du endast ha ödlor på upp till 20 cm enligt L80 och enligt mig är det på gränsen till för litet. Har min ögonfrans i 90*45*90 och hon utnyttjar verkligen all yta. Skulle knappt klara att sätta in henne i 45*45*60 eller nåt.

504
396
Crippa:
Såg inte måtten du skrev tidigare, alldeles för litet terra för något djur i närheten av 30cm. 

23
15
Kakan80:
Skäggagam är en reptil som är relativt lugn i att bli hanterad, men de måtten du nämner på terrarier  är inte ok med ngn ödla på ca 30 cm 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild