Nytt projekt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

590
365
SweBoa:
I dag så slog jag ihop nya burken. 2500 900 900 

161
107
Alex_ask:
SweBoa skrev:
I dag så slog jag ihop nya burken. 2500 900 900 

Jag skulle överväga att stadga upp i mitten den kmr hänga ännu mer sen och du kmr inte få in glasen eller ur när det hängt ned

590
365
SweBoa:
Alex_ask skrev:

Jag skulle överväga att stadga upp i mitten den kmr hänga ännu mer sen och du kmr inte få in glasen eller ur när det hängt ned

Hej det är inte klart än ska regla lite på insidan, då det ska staplas andra terrarier på (=

161
107
Alex_ask:
SweBoa skrev:

Hej det är inte klart än ska regla lite på insidan, då det ska staplas andra terrarier på (=

Jaha aa okej jag har byggt i princip lika mått och lika design och använde en tunn aluminium pelare precis där glasen överlappar varandra och det vart stabilt ska tåla att staplas har staplat den designen förr utan nå mer reglar på varandra utan större bekymmer

161
107
Alex_ask:
Enda problemet jag haft är att terrarierna som staplas på blir för varma pga av belysningen och då använder jag endå led

283
366
Cartaq:
Alex_ask skrev:
Enda problemet jag haft är att terrarierna som staplas på blir för varma pga av belysningen och då använder jag endå led

Har du isolerade terrarier eller? led ger väll knappt ifrån sig någon värme överhuvud taget.

129
114
kekke:
Cartaq skrev:

Har du isolerade terrarier eller? led ger väll knappt ifrån sig någon värme överhuvud taget.

LED avger massa värme. Inte strålande värme men chipen blir rejält varma därför behhöver man alltid någon form av värmeavledare till LED. Ofta är de monternade på en bit aluminium som leder bort värmen. 

283
366
Cartaq:
kekke skrev:

LED avger massa värme. Inte strålande värme men chipen blir rejält varma därför behhöver man alltid någon form av värmeavledare till LED. Ofta är de monternade på en bit aluminium som leder bort värmen. 

Mycket riktigt att det brukar finnas avledare för värmen, men värmen går ju inte upp i rök för den sakens skull heller. jag kan lägga handen på samtliga mina led som har stått på hela dagen och de är inte speciellt varma. att dessa ledarmaturer skulle få ditt terarium överhettat tycker jag låter högst märkligt faktiskt, vad är det för modell och wattal?

Jag har fyra herptek och samtliga med led och mattor på full blås och varmaste punkten ligger runt 32-33 grader som högst. Jag har även byggt ett flertal terrarier och kastat in massvis med ledarmaturer genom åren och ingen har ökat värmen än högst någon grad totalt sett. 

Jag tog även och skjöt armaturerna med laser nu och samtliga låg mellan 30-31 grader. om det nu är som du säger med överhettning så skall du nog se över din utrustning då något är fel. 

161
107
Alex_ask:
Cartaq skrev:

Mycket riktigt att det brukar finnas avledare för värmen, men värmen går ju inte upp i rök för den sakens skull heller. jag kan lägga handen på samtliga mina led som har stått på hela dagen och de är inte speciellt varma. att dessa ledarmaturer skulle få ditt terarium överhettat tycker jag låter högst märkligt faktiskt, vad är det för modell och wattal?

Jag har fyra herptek och samtliga med led och mattor på full blås och varmaste punkten ligger runt 32-33 grader som högst. Jag har även byggt ett flertal terrarier och kastat in massvis med ledarmaturer genom åren och ingen har ökat värmen än högst någon grad totalt sett. 

Jag tog även och skjöt armaturerna med laser nu och samtliga låg mellan 30-31 grader. om det nu är som du säger med överhettning så skall du nog se över din utrustning då något är fel. 

Inget fel på min utrustning led avger tillräckligt mkt värme för att värma upp terrarierna över har testat både spottar och långa led ramper , spottar ca 4w/st. Ramperna minns inte exakt 

Det är den enda uppvärmningen jag har till dom burkarna och då är det väl egentligen lagom men till och med lite varmt för indigosnokarna då tempen i hela Burken hamnar över 27 och det går inte att reglera någe olika värmezoner i burken då eftersom tillför jag mer nånstans blir den kallaste sidan för varm och nej inget isolerat vanlig formplyfa.

161
107
Alex_ask:
Körde laser på utsidan av terrariet där leden är monterad i taket och där Ere över 32 grader nu och staplar du terrarier så blir det instängd och rätt så varmt
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild