Matvägran - Nätpyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Mange86:
Har en nätpyton (1.0) på 1 år som jag matat en gång i veckan sedan jag fick den, har varierat mellan möss & kycklingar. Har gått kanon alla gånger. Tills denna vecka... Han hugger direkt & börjar krama för att sedan strunta i maten och den kan ligga över natten i terrariet utan att han ätit upp den. I övrigt är han som han brukar, vad kan vara felet?

129
114
kekke:
En gång i veckan är alldesles för ofta att mata en nätpyton. Var 3e vecka är mer lämpligt. Möss eller kyckling låter också som väldigt litet byte. Gå över till råttor. 
Så avvakta någon vecka med att mata och erbjud en råtta. 

4
0
Mange86:
Tack så mycket. Uppfödaren sa 1 gång i veckan det första året för att sedan dra ner på det (han passera året i mitten av aug) sedan har jag läst mig till att bytet bör vara i storlek med den ”tjockaste” delen av ormen och där har natalmöss passat in.

8
2
Nicklas451:
Är inte matvägran om den inte har käkat på en vecka den klarar sig utanproblem 3 månader utan mat så prova om 2 veckor igen. Sen så borde du mata med större byten 100-200g råttor tar den lätt 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild