Utbud och priser på mässor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Zivanbre:

Hejsan Allesammans!

Ny i forumet.

Efter väldigt mycket forskning och intresse av reptiler så har jag äntligen bestämt mig för att köpa min allra första reptil, en dvärgskäggagam.

Den 25/8 så har dem Tropikmässan i Malmö och självklart ska jag gå på denna. 

Min fråga är, hur mycket skiljer sig priserna på mässor i jämförelse med en ordinär tropikaffär?

Utbudet är självklart större, men tänkte på priserna. Har dem rabatt eller höjer dem priserna markant? Vet att de sänker priserna på andra mässor, men har aldrig varit på en tropikmässa så är väldigt novis när det gäller tropikmässor haha.

Ni som har erfarenhet, vad säger ni? :)

Allt gott,

Zivan.

5390
4130
Tropfrog:
Det brukar nog vara något billigare än i butik, men fortfarande dyrar än att handla direkt av en duktig uppfödare. Om du träffar på en uppfödare på mässan som säljer egna djur så brukar de anpassa sig efter mässpriserna också.

MVH
Magnus

283
366
Cartaq:
Jag anser förvisso att vi skall gynna de affärerna som går att gynna, även om priset är något högre. går man in i en zoobutik idag så är det näst intill hund och kattmat man hittar, många butiker har slutat helt med reptiler och det är oerhört tråkigt.
däremot så vill alla ha friska och fina djur och då är det lättare att vända sig direkt till uppfödarna genom diverse köp&sälj sidor, många av dessa ställer även ut på mässorna och man kan få råd och tips på plats och i efterhand. många gånger kan man även ha kontakt i ett senare skede och få historik kring föräldrarna och parningen sen långt tillbaka i tiden. rellationen kring privata uppfödare är oftast mycket bättre än att ex ringa tillbaka till zoobutiken som i flertal fall måste fråga någon annan för att veta svaret.  

Priserna här på forumet kontra mässor är likvärdigt eller i stort sett det samma, zoobutikerna måste däremot lägga på en hel del på priset för att gå runt.

Jag köper från zoobutiker, mässor och privata uppfödare och försöker gynna dem alla.

74
23
Dempan242:
Alla har sina priser för sina djur men rent generellt är det billigare att köpa djur på mässor (även Malmö) än i en affär. Jag skulle säga att priserna kan skilja ganska mycket speciellt om du jämför en ödmjuk försäljare på en mässa mot Arken Zoo priser.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild