Ohanterlig råtta.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
16
linnychu:

Hej. Köpte för några månader sedan ett par hanråttor, menade som husdjur. Den ena är världens snällaste, men enda sedan jag fick hem dom (bara några veckor gamla vid den tidpunkten) har den andra betett sig aggressivt och visat på annat konstigt beteende som får mig att tro att det är något fel pga för mycket inavel eller liknande som är ganska vanligt för råttor/möss.
Bestämde mig för att ha kvar den ändå så länge det bara var aggression mot mig och inte den andra råttan som sällskap, men jag har blivit tvungen att separara dom nu, och han är helt ohanterlig.

Undrade om det är någon i Gävletrakten som skulle vilja ha den till sin orm eller liknande. Måste vara ganska stor orm dock, det är en fullvuxen hanråtta.

354
269
Animallover_1984:
Hej!

Kan bli bättre med kastrering om du vill ge honom en chans till. Många hanar blir mycket lugnare efter kastrering. Finns många kunniga att fråga kring just råttor för sällskap här: rattor.ifokus.se/ 

Mvh/Animallover_1984

29
16
linnychu:
Animallover_1984 skrev:
Hej!

Kan bli bättre med kastrering om du vill ge honom en chans till. Många hanar blir mycket lugnare efter kastrering. Finns många kunniga att fråga kring just råttor för sällskap här: rattor.ifokus.se/ 

Mvh/Animallover_1984

Hade övervägt det här om det inte varit så att han uppvisat aggression och en del annat konstigt flera veckor innan han blev könsmogen. Tyvärr tror jag inte att det är problemet.

354
269
Animallover_1984:
linnychu skrev:

Hade övervägt det här om det inte varit så att han uppvisat aggression och en del annat konstigt flera veckor innan han blev könsmogen. Tyvärr tror jag inte att det är problemet.

Hej igen!

Ok, är du säker på att han inte var könsmogen innan problemen började? Vid vilken ålder fick du hem killarna? Tänker med tanke på att råttor kan bli könsmogna redan då de är runt 5 veckor gamla. 

Mvh/Animallover_1984

29
16
linnychu:
Animallover_1984 skrev:

Hej igen!

Ok, är du säker på att han inte var könsmogen innan problemen började? Vid vilken ålder fick du hem killarna? Tänker med tanke på att råttor kan bli könsmogna redan då de är runt 5 veckor gamla. 

Mvh/Animallover_1984

Jag vet vilken ålder dom kan bli könsmogna, men dom kom från en bekant vid ca 3 veckor, och han sa att han hade varit lite konstig från början i jämförelse med dom andra ur kullen. Och hans bror beter sig som sagt inte alls såhär. Dom var inte menade som husdjur, alltså är linjerna inte något jag tror dom brytt sig om. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild