Leopardgecko morph?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

18
5
Kiwi123:
Hej har en Leopardgecko som jag tyvärr inte har papper på och vet där med inte vad för morph hon är. Går det att avgöra utifrån en bild eller är det omöjligt?

9
7
geckoleo:
Jag tror att jag ser vad det är för morph men lägg även in en bild på hela ödlan ovanifrån så att jag får bekräftat det jag tror att det är :)

87
25
luzsmi:
Kiwi123 skrev:
Hej har en Leopardgecko som jag tyvärr inte har papper på och vet där med inte vad för morph hon är. Går det att avgöra utifrån en bild eller är det omöjligt?

Har en liknande, hon har inga fläckar utom på svansen och hakan! Har inte heller papper på henne och vet ingenting om henne förutom att hon är köpt på en mässa i Tyskland för ca 1 år sen av hennes förra ägare..

87
25
luzsmi:

18
5
Kiwi123:
geckoleo skrev:
Jag tror att jag ser vad det är för morph men lägg även in en bild på hela ödlan ovanifrån så att jag får bekräftat det jag tror att det är :)

Här är en bild på henne när hon är lite yngre, var den bästa jag hade. Hon ser ipricip likadan ut idag fast hon är nästan helt gul och dem ”mörkare” fläckarna på ryggen inte syns lika tydligt. Skulle kunna ta en bild på henne senare om det är otydligt:)

9
7
geckoleo:
Kiwi123

Din leopardgecko är av morphen Baldy Super Hypo Tangerine Carrottail - förkortas ofta som BSHTC
Baldy - inga prickar på huvudet
Super Hypo - inga prickar på kropp/ben
Tangerine - färgen på kroppen
Carrottail - minst 15% av svansen ska vara gul utan prickar för att få klassas som carrottail

Hon kan bära på gener som ej är synliga så vid en eventuell avel finns ingen garanti för att hon får ungar som är BSHTC (bara så att du vet). Men hon är iaf en BSHTC (med okänd genetik) :).

Mvh Carina - geckoleo

9
7
geckoleo:
luzsmi

Din leopardgecko är av morphen Baldy Hypo Tangerine 
Baldy - inga prickar på huvudet
Hypo - färre än 10 prickar på kropp/ben (tycker det ser ut som om hon har nån prick men är hon helt utan prickar är hon en Super Hypo - dvs Baldy Super Hypo Tangerine - BSHT
Tangerine - färgen på kroppen

Hon kan bära på gener som ej är synliga så vid en eventuell avel finns ingen garanti för att hon får ungar som är Baldy Hypo Tangerine (bara så att du vet). 

Mvh Carina - geckoleo

18
5
Kiwi123:
Tack så jätte mycket för hjälpen! hon var ihop med min hane ett tag.. vilket jag märkte att hon inte uppskattade så jag särade på dem och idag bor dem i varsitt terrarium. 
Men ett tag senare så la honan ägg och dem ska kläckas vilken dag som helst nu, skulle du kunna avgöra vad ungarna är för något när dem kläcks? (Hanen är en Wild type) 

9
7
geckoleo:
Ungarna blir troligen Wild type (eller less spotted tangerine) men det beror som sagt på om de bär på några ej synliga gener, det kanske finns hos dem båda o då kan det ju bli andra morpher.

18
5
Kiwi123:
Okej tack igen! Skulle kunna uppdatera med en bild på ungarna bär dem kläckts:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild