Kan man ha något djur här i?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Tylerrrr:
Hej
har haft denhär ”skålen” (egentligen någon del till en lampa) den är ca 43 cm i diametern, alltså 43 cm åt alla håll, undrar då ifall jag kan ha något djur i den, förstår helt o håller ifall de inte går o vill såklart inte att något djur ska må dåligt därför jag vill höra efter lite här o var först :) 
tack på förhand

3
0
Tylerrrr:
Verkade inte att gå och infoga bilder, kan försöka på datorn sen!

5390
4130
Tropfrog:
Jag har haft min "guldfisk skål" med akvatiska växter, snäckor och märlkräftor. Visst borde det finnas några insekter eller spindeldjur som kan funka i 43 cm glasskål. Rosenbaggar? skorpioner?

Mvh
Magnus

3
0
Tylerrrr:
Tack för svar :)
Har också funderat och tittat runt på lite insekter,
tror du/ni det är helt omöjligt att kunna ha något sorts reptil eller amfibie djur i den?  

5390
4130
Tropfrog:
43 cm är ju ändå ganska så väl tilltaget. Kvadratiska burkar på 45*45*45 används ju till pilgiftare. Några av de mindre arterna kanske går? Jungfrugeckos borde nog också kunna fungera. Utmaningen blir ventilation och luftfuktighet iom att du inte har öppning mer än i taket.

Jag tycker nog ändå att du borde rikta in dig på insekter eller spindeldjur. Vad har du för djur idag? Skålen skulle kunna användas till naturalistiskt hem åt foderdjur. Jag har sett många fina setups för dubia.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild