Hålla vattenagam tillsammans med sköldpadda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

309
38
reptilicus_:
Skulle det vara möjligt att hålla en mindre vattenlevande sköldpadda tillsammans med tex en vattenagam om terrariet var tillräckligt stort? Jag tänkte att miljön i terrariet skulle kunna passa båda arterna.
Eller är det bara en fin tanke att kunna skapa en sådan symbios? :)

504
396
Crippa:
reptilicus_ skrev:
Skulle det vara möjligt att hålla en mindre vattenlevande sköldpadda tillsammans med tex en vattenagam om terrariet var tillräckligt stort? Jag tänkte att miljön i terrariet skulle kunna passa båda arterna.

Jag tror de flesta tycker som mig, att man aldrig bör blanda arter :). Finns många miljöer som passar olika reptiler men bättre att hålla dom var för sig!

87
25
luzsmi:
reptilicus_ skrev:

Nej, jag skulle inte rekommendera det. Man ska inte blanda arter!

6
2
Sophiso:
Varför ska man inte blanda?

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Sophiso skrev:
Varför ska man inte blanda?

Då ett terrarium är en otroligt begränsad yta har inte djuren möjlighet att ta sej bort från varandra om de skulle vilja. 
Det finns då alltid en risk att bråk kan uppkomma. 

Finns helt enkelt ingen mening med att utsätta djuren för den risken eller stressen det kan innebära. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild