Modda Exo-terra top

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

274
210
AndreasB:
Hej,

Alldeles för mycket ventilation med Exo-terras original top. Svårt att uppnå 70-85% fuktighet. Funderar på att skära bort nätet och limma glas underifrån med akvariesilikon och använda en bit alu-plåt för vent.

Tänkte täcka hela första med glas och sedan ha en 7cm bit perf alu-plåt och sedan glas igen.

Vad tror ni? Någon som kanske redan har gjort något liknande?

10
7
Bounty:

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Jag tog och köpte plexiglas på biltema som jag sågade till 2 bitar och sedan bara la löst ovanpå nätdelarna.
Fungera utmärkt och man slipper ta bort befintliga nätet. 

274
210
AndreasB:
Flyers90 skrev:
Jag tog och köpte plexiglas på biltema som jag sågade till 2 bitar och sedan bara la löst ovanpå nätdelarna.

Det har jag också gjort tillfälligt. Men funderar på att göra det perm som Bounty.

5476
4193
Tropfrog:
Flyers90 skrev:

Om nåt år eller så, så har nätet rostat sönder. Då kan du ta steg två och göra det ordentligt. Exoterra är inte byggda för hög fuktighet.

Mvh
Magnus 

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
Gjorde en helt egen överdel

274
210
AndreasB:
Köpte glas av lokala glasmästaren. Rev ut nätet, silikonade glaset och den nya ventilationen med akvariesilikon.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild