rhipsalis kaktus i terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

37
19
Dazza81:
jag får lite olika information ang rhipsalis cassutha kaktus på nätet. skulle det funka att ha denna hängande kaktus i ett halvfuktigt terrarium med bra ventilation ? vet att jag sett nån ha en sån planta i sitt pilgifts terrarium någonstans. förstår att rötterna inte får bli våta men om man har bra drenering i en korg på terrarieväggen så överskottet av vatten försvinner ut fort

5390
4130
Tropfrog:
Detta är en av de få kaktusar som lever i tropisk regnskog. Den har väldigt låga krav på ljus och gödning. Lokalt där den växer är det lite torrare på vintrarna, därav fördelen att vara succulent även i regnskog.

Eftersom de är i princip foolproof som krukväxt borde den lämpa sig bra för terrarium. Plantera i något som inte håller så mycket vatten, typ grus eller småsten. Skydda den ifrån direkt sprej eller vatten under vintern. Jag tror att det kan gå bra, även om jag tycker att det ser lite konstigt ut med kaktusar i regnskogsterrarium.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild