Stämmer verkligen arten?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

366
157
Linus:
Hej!
Jag köpte denna lilla skönhet i januari. Då var hen fortfarande så liten att inget mönster hade börjat skönjas, och hen har växt otroligt fort (är nu ca 4-5 cm i benspann). Saken är bara den att jag köpte spindeln som en Lasiodora parahybana och nu när den fått mönster och börjat växa till sig lite så ville jag jämföra den med andra Lasiodora parahybana-slings och upptäckte då att jag inte hittar en enda bild på artfränder med ens tillnärmelsevis lika starkt mönster. Så nu undrar jag helt enkelt:

Är detta en Lasiodora parahybana?

EDIT:
När jag googlar tycker jag att det möjligtvis liknar en Davus pentaloris, vilket säljaren också hade på sin försäljningslista. Ser det ut att stämma?

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Linus skrev:
Hej!
Jag köpte denna lilla skönhet i januari. Då var hen fortfarande så liten att inget mönster hade börjat skönjas, och hen har växt otroligt fort (är nu ca 4-5 cm i benspann). Saken är bara den att jag köpte spindeln som en Lasiodora parahybana och nu när den fått mönster och börjat växa till sig lite så ville jag jämföra den med andra Lasiodora parahybana-slings och upptäckte då att jag inte hittar en enda bild på artfränder med ens tillnärmelsevis lika starkt mönster. Så nu undrar jag helt enkelt:

Är detta en Lasiodora parahybana?

EDIT:
När jag googlar tycker jag att det möjligtvis liknar en Davus pentaloris, vilket säljaren också hade på sin försäljningslista. Ser det ut att stämma?

Antagligen har säljaren tagit fel slingburk bara. Vem köpte du av?

366
157
Linus:
EmanuelKarl skrev:

Antagligen har säljaren tagit fel slingburk bara. Vem köpte du av?

Antagligen! För visst är det inte en Lasiodora parahybana? Felmarkerad burk också, dock.
Men tror du min gissning på art stämmer?

Jag ska höra av mig till säljaren, ville bara ha mina misstankar bekräftade först! :)

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Linus skrev:

Antagligen! För visst är det inte en Lasiodora parahybana? Felmarkerad burk också, dock.
Men tror du min gissning på art stämmer?

Jag ska höra av mig till säljaren, ville bara ha mina misstankar bekräftade först! :)

Garanterat ingen LP. Jag har själv två slings på D. pentaloris och det ser rätt ut att det är pentaloris. Kan vara Cyclosternum sp. Tror det heter typ faciatus, men som är mycket lik pentaloris.

Davus sp. Och Cyclosternum sp. Blir inga bjässar heller. Har inte stenkoll men jag vill
minnas att honor blir 4-5 cm i kroppslängd

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Löste det sig? Eller hur gick det. Eller behöll du denna för att denna endå var coolare än LP?

366
157
Linus:
Säljaren har inte svarat på meddelande, men jag kommer nog hålla mig kvar vid denna och köpa mig en LP inom en snar framtid :)
Trots att jag i allmänhet är mer fascinerad av de större arterna så har jag fäst mig lite vid den här, haha. Hen gör så fina gångar!

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Linus skrev:
Säljaren har inte svarat på meddelande, men jag kommer nog hålla mig kvar vid denna och köpa mig en LP inom en snar framtid :)
Trots att jag i allmänhet är mer fascinerad av de större arterna så har jag fäst mig lite vid den här, haha. Hen gör så fina gångar!

Har förhoppningsvis säck på LP om någon månad, parat min nyömsade hona. Hoppas på lite slått till våren. Fast det blir min första säck så det är inte säkert att jag lyckas.

Medlem i SkHF
23
21
sawpaw:
EmanuelKarl skrev:

Har förhoppningsvis säck på LP om någon månad, parat min nyömsade hona. Hoppas på lite slått till våren. Fast det blir min första säck så det är inte säkert att jag lyckas.

Ha så roligt om de blir resultat ;)

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
ricko skrev:

Ha så roligt om de blir resultat ;)

Har ej fått säck men ser ut som att hon börjat förbereda den, eller förbereda sig för öms.

nu ska vi inte sno tråden för mycket haha.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild