Upphittad skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
7
Malcolm:
hej 

jag har nu hämtat up en skäggagam som sprang lös i ett bostadsområde i Åkersberga. Kanske någon som saknar sin?

har inte hunnit at bild men den kommer. 

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Troligtvis någon som släppt lös den för att dom tröttnat. Händer tyvärr ofta. Hoppas det (om det nu beror på att någon släppt lös dem) finns någon som är villig att ge den ett nytt, bra hem ändå.

/Emanuel

87
25
luzsmi:
Malcolm skrev:
hej 

jag har nu hämtat up en skäggagam som sprang lös i ett bostadsområde i Åkersberga. Kanske någon som saknar sin?

har inte hunnit at bild men den kommer. 

Antagligen någon dum människa som inte läst på innan de köpt den, sen släppt ut den när den blivit för stor eller tröttnat på den, det händer tyvärr ganska ofta..

52
7
Malcolm:
Ingen har hört av sig så den får stanna hos mig om ingen hör av sig. Nu bor den tillfälligt i ett 60x45x90. Få det var de ändå jag hade ledigt. 

I veckan ska större inföskaffas. Om någon har ett i passa de mått för en sån här ödla får de gärna pm:a mig

mvh Malcolm. 

Medlem i SHF
49
10
Eublepharis:
Du vet inte kön på den? Har ett 180x70x70 terrarium 

52
7
Malcolm:
Hej. Tror det är en hona. Ville inte stressa den mer än nödvändigt. Det ända jag gjort idag är att sätta in den i sitt tillfälliga terrarium och ge den mat o vatten. Den åt och sola lite och har nu såvit någon timme, har säkert varit uppe o blivit jaga av katter o liknande hela natten. 

Och gällande terrariet så är det lite större än vad jag har plats med för tillfället tyvär. Tänkte mig någon mellan 90-120 långt. Tack ändå. 

274
210
AndreasB:
Ja den sista idioten är varken född eller importerad.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild