tokay gecko klämt svanstippen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
48
Bananqaj:
hej
stängde terrariedörren idag och råkade klämma svanstippen på min hona så den föll av.
känner mig hemsk och vet inte om den kommer vara avkapad resten av hennes liv eller kommer svanstippen växa tillbaka? 
är det någon som vet?

118
50
Berd:
Ugh då, men det var väl bara en olyckshändelse? Du behöver inte känna dig hemsk för det. Hur stor del av svanstippen tappade tokayen? Är osäker på om den växer ut igen, men läka kommer det ju göra. Inget du behöver oroa dig över så länge du håller koll så det inte ser infekterat ut. 

47
48
Bananqaj:
nej var verkligen inte meningen,  var en tipp på 3 cm som föll av och nu håller hon sig på backen och verkar vara i chock så jag blir lite hyper här hemma. aldrig varit med om en ödla som blivit av med svansen förut. så vet inte hur man ska agera

118
50
Berd:
Bananqaj skrev:
nej var verkligen inte meningen,  var en tipp på 3 cm som föll av och nu håller hon sig på backen och verkar vara i chock så jag blir lite hyper här hemma. aldrig varit med om en ödla som blivit av med svansen förut. så vet inte hur man ska agera

Vad har du för bottensubstrat? Om det är jord eller liknande så kanske det är bäst att byta till papper eller handduk så det inte hamnar smuts i såret, om hon nu håller sig till backen. 

504
396
Crippa:
Svanstippen kanske inte växer tillbaka men deras svansar gör om de släpper den.

175
258
Akesson:
Så länge det inte finns något rejält osanitärt i buren ska du inte behöva byta ut något. Ödlan klarar sig fint utan den stressen. Håll bara koll så att svansen läker fint så ska du se att det kommer gå fint

Lycka til :)l 

47
48
Bananqaj:
tack för alla svar, hr henne under uppsikt och hon äter som hon ska och ser inget konstigt än så länge (förutom att hon saknar svanstipp).

118
50
Berd:
Bananqaj skrev:
tack för alla svar, hr henne under uppsikt och hon äter som hon ska och ser inget konstigt än så länge (förutom att hon saknar svanstipp).

Låter bra, kul att höra att hon blivit piggare! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild