Sjuk klockgroda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

118
50
Berd:
Hej! Är orolig för min orientaliska klockgroda, jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig eller ge råd.
Hon har inte ätit på länge, 1-2 veckor. Jag har erbjudit henne allt jag har, dubia, syrsor, mjölmask, vaxmott, bananflugor, husflugor, daggmask. Hon äter inget av det även fast hon annars är väldigt glupsk av sig. Har bytt vattnet i vattendelen. Hon har blivit mörk i färgerna, ännars är hon ljusgrön och fin men nu är hon svart/mörkbrun. Idag när jag tog fram henne från hennes gömställe så var hon alldeles slapp i bakbenen, men hon simmar och hoppar fortfarande. Hon nästan ”ömsar”. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men det ser ut som hon tappar skin.

Är väldigt, väldigt tacksam för svar!

5384
4125
Tropfrog:
Du behöver en veterinär som kan amfibier om du vill rädda den. Tyvärr så låter det som att det redan gått för långt.

Mvh
Magnus 

118
50
Berd:
Tropfrog skrev:
Du behöver en veterinär som kan amfibier om du vill rädda den. Tyvärr så låter det som att det redan gått för långt.

Mvh
Magnus 

Gud vad tråkigt, ska försöka fixa veterinär. Tack!

118
50
Berd:
Idag när jag kom hem så hittade jag grodan död i terrariumet. Det var för sent för att rädda henne. Ska nu hitta ett fint ställe att begrava henne på. hon var en trevlig groda, kommer verkligen sakna henne. :(

8
5
Kosing:
Jag beklagar

MVH Oscar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild