Boa constroctor albino råd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
3
mike24:
Hej 
Har en fråga om boa 
Har en hona o en hane albino sharp som ja vill avla på framöver då honan är 2 år bara 

Min fråga är kan ja redan nu släppa in dem ihop eller vänta?

Alla mina terariu till mina stora ormar är mellan 170-200 cm långa o 100 bred o höga, 

Behöver lite råd för andra
Har andra ormarmar men då jag tycker myclet om både constroctor o kp så vill man görna få hjälå o råd så man gör rätt 

Tack på förhand 
Mike 

283
366
Cartaq:
mike24 skrev:
Hej 
Har en fråga om boa 
Har en hona o en hane albino sharp som ja vill avla på framöver då honan är 2 år bara 

Min fråga är kan ja redan nu släppa in dem ihop eller vänta?

Alla mina terariu till mina stora ormar är mellan 170-200 cm långa o 100 bred o höga, 

Behöver lite råd för andra
Har andra ormarmar men då jag tycker myclet om både constroctor o kp så vill man görna få hjälå o råd så man gör rätt 

Tack på förhand 
Mike 

Många som köper kps och boer är sugna på att avla i början. Min personliga tanke är tillgång och efterfrågan på marknaden då många djur inte blir sålda om de inte sitter på speciella morfer. När djuren inte blir sålda så dumpar man priserna för att bli av med överskottet och det gör att medelprisnivån på marknaden sjunker ännu mera. Den deråtgående trenden på prisbilden gällande kps i dagsläget kan ex härledas till att marknaden är sönderavlad av oss hobbyamatörer.

Hur länge har du hållit på med denna typ av reptilhållning och hur ser du på framtiden med djuren du besitter i dagsläget eller hobbyn i stort med dess framtidsplaner? 
Dessa frågor ser jag nästan som mera relevanta om man vill starta upp en mindre avel på lekmannanivå. Sen så rekommenderar jag dig att vänta ytterligare ett år eller två och i så fall planera lite mer långsiktigt med powerfeeding osv för att honan skall kunna prestera som bäst. Utöver detta så rekommendera jag dig att läsa allt du kan hitta om just avel, tillvägagångssätt, temperaturer, utrustning etc som är relevant för dig. 

Man brukar önska sportfiskare för ”skitfiske” för bäst lycka, så jag får väll önska dig skitavel.

4
3
mike24:
Har hållit på med reptil o orm i över 10 år dock ej så mycket med boa , alltså skickar ja ut för råd, mem min är nog kansle ej försäljning av orm sä myclet som avel , har avlat på mina majsormar innan o är  i kontakt med olika personer gällande reptiler i övrigt men slog mig nu när ja fick tjejen att de ksn bli fina ungar på dem därav min fråga.

Ormar ser ja mer en än hobby för mig äe mer en del av mig mrn söker alltid mer kundkap då ja börjar med ny sort av art 
Och ser forumet som ett bra sätt att rådfråga 

107
203
wadsju:
Ifall du väljer att para dom så hade jag väntat med att släppa ihop dom tills honan är iallafall 4. :)
Bara dumt att chansa innan dess för dom tar mycket stryk av att föda så bör vara i bra kondition.
Absolut kan sharp ungar bli fina som dom är , men som sagt tidigare i tråden så är det nog inte det lättaste att sälja. Även finare morpher är svårsålda till viss del !

4
3
mike24:
Jo som du säger så kommer ja vänta , mina planer är att öppna upp ett reptil center är plannen , men vet att för o få bäst måste man vänta några år för o få bäst resultat , har ingen broska
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild