mike24 skrev:
Hej
Har en fråga om boa
Har en hona o en hane albino sharp som ja vill avla på framöver då honan är 2 år bara
Min fråga är kan ja redan nu släppa in dem ihop eller vänta?
Alla mina terariu till mina stora ormar är mellan 170-200 cm långa o 100 bred o höga,
Behöver lite råd för andra
Har andra ormarmar men då jag tycker myclet om både constroctor o kp så vill man görna få hjälå o råd så man gör rätt
Tack på förhand
Mike
Många som köper kps och boer är sugna på att avla i början. Min personliga tanke är tillgång och efterfrågan på marknaden då många djur inte blir sålda om de inte sitter på speciella morfer. När djuren inte blir sålda så dumpar man priserna för att bli av med överskottet och det gör att medelprisnivån på marknaden sjunker ännu mera. Den deråtgående trenden på prisbilden gällande kps i dagsläget kan ex härledas till att marknaden är sönderavlad av oss hobbyamatörer.
Hur länge har du hållit på med denna typ av reptilhållning och hur ser du på framtiden med djuren du besitter i dagsläget eller hobbyn i stort med dess framtidsplaner?
Dessa frågor ser jag nästan som mera relevanta om man vill starta upp en mindre avel på lekmannanivå. Sen så rekommenderar jag dig att vänta ytterligare ett år eller två och i så fall planera lite mer långsiktigt med powerfeeding osv för att honan skall kunna prestera som bäst. Utöver detta så rekommendera jag dig att läsa allt du kan hitta om just avel, tillvägagångssätt, temperaturer, utrustning etc som är relevant för dig.
Man brukar önska sportfiskare för ”skitfiske” för bäst lycka, så jag får väll önska dig skitavel.